جزئیات گفت‌وگوی تلفنی لیز تراس و زلنسکی

کدخبر: ۵۲۰۱۰۹
نخست وزیر انگلیس دعوت رئیس جمهوری اوکراین را برای سفر به کی‌یف و دیدار با وی در هفته‌های آینده پذیرفت.
جزئیات گفت‌وگوی تلفنی لیز تراس و زلنسکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «لیز تراس» نخست وزیر جدید انگلیس عصر سه‌شنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره آخرین تحولات جنگ در این کشور گفت‌وگو کرد.

این نخستین تماس خانم تراس در مقام نخست وزیری با رئیس جمهوری اوکراین بشمار می‌رود. دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس تلفنی تراس «بر حمایت بی‌قید و شرط انگلیس از آزادی و دموکراسی اوکراین تاکید کرد» و افزود که اوکراین «از حمایت کامل انگلیس برخوردار است و می‌تواند برای بلندمدت به کمک انگلیس تکیه کند.»

 این بیانیه می‌افزاید که رهبران دو کشور در مورد نیاز به تقویت امنیت جهانی و اقدامات لازم برای قطع منابع مالی روسیه بحث کردند. آن‌ها همچنین از آنچه تلاش‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تبدیل انرژی به سلاح نامیدند ابراز تأسف و بر ضرورت پیروزی اوکراین و شکست روسیه تاکید کردند.  

نخست وزیر انگلیس همچنین دعوت رئیس جمهوری اوکراین را برای سفر به کی‌یف و دیدار با وی در هفته‌های آینده پذیرفت.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین به بازیگری فعال در حمایت از کی‌یف تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مقام‌های ارشد روسیه و نزدیکان رئیس جمهوری این کشور وضع کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید