جنگ جهانی سوم در راه است؟ / دلیل ایلان ماسک برای نخریدن توییتر!

کدخبر: ۵۲۰۹۲۸
شکایت توییتر علیه ایلان ماسک بر این مبنا بود که او در حالی‌که تلاش کرده از معامله خارج شود، به لحاظ قانونی حق این کار را ندارد.
جنگ جهانی سوم در راه است؟ / دلیل ایلان ماسک برای نخریدن توییتر!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گجت نیوز،  ایلان ماسک با ابراز نگرانی از تهاجم روسیه به اوکراین و خطر وقوع جنگ جهانی سوم، خرید توییتر در شرایط پرتنش کنونی را غیرمنطقی ارزیابی کرد.

دو هفته پس از آنکه ایلان ماسک از قصد خود برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خبر داد، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت با ارسال پیامکی به یکی از بانکداران مورگان استنلی، اعلام کرد که به دلیل احتمال وقوع جنگ جهانی سوم، به خروج از توافقنامه خرید این پلتفرم اجتماعی فکر می‌کند.

ماسک خطاب به مایکل گرایمز، رئیس بانک سرمایه‌گذاری فناوری جهانی مورگان استنلی نوشت:

بیایید فقط برای چند روز سرعت را کم کنیم. سخنرانی روز آینده پوتین واقعا مهم است. اگر وارد جنگ جهانی سوم شویم، خرید توییتر منطقی نخواهد بود.

در گزارش‌های خبری متعددی اعلام شده که بیل ساویت، وکیل توییتر، این متن را در جلسه دادرسی روز گذشته خوانده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، طی سخنرانی خود در تاریخ ۱۸ اردیبهشت، از حمله خود به اوکراین دفاع کرد. این تهاجم در فوریه، یعنی دو ماه پیش از توافق ۵ اردیبهشت ایلان ماسک برای خرید توییتر آغاز شده بود.

در حالی‌که توییتر متن ارسالی ماسک را در جهت اهداف مالی وی توصیف کرده، الکس اسپیرو، وکیل ماسک، مدعی شد که توصیف متون در دادگاه، همان‌طور که زنجیره کامل متن نشان می‌دهد، بی‌معنی است. انتظار می‌رود که متن کامل، هفته آینده در دادگاه ثبت شود. نشریه وال‌استریت ژورنال نیز در واکنش به ادعای ماسک نوشت که هر تاجری در مورد تاثیر یک جنگ احتمالی بر بازار سهام، مضطرب خواهد بود.

جنگ جهانی سوم دلیل ایلان ماسک برای نخریدن توییتر!

شکایت توییتر علیه ایلان ماسک بر این مبنا بود که او در حالی‌که تلاش کرده از معامله خارج شود، به لحاظ قانونی حق این کار را ندارد. زیرا ارزش سهام ماسک در تسلا، که بخش بزرگی از ثروت او را تشکیل می‌دهد، از نوامبر ۲۰۲۱ تاکنون، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. در این دادخواست آمده که ماسک با شروطی به نفع فروشنده و بدون نیاز به تحقیق، موافقت کرده بود.

متنی که ماسک درباره هراس خود از آغاز جنگ جهانی سوم ارسال کرده بود، طی جلسه‌ای غیرعلنی خوانده شده که احتمالا پیش‌زمینه‌ای از آنچه قرار است در جلسه دادگاه ۲۵ مهر ماه، مورد بحث قرار بگیرد را ارائه کرده است. وکلای توییتر و ایلان ماسک به دلیل درخواست‌ این میلیاردر پرحاشیه برای به تعویق انداختن یک ماهه تاریخ دادگاه و هم‌چنین درخواست دیگر او مبنی بر اصلاح دادخواست متقابل خود که شامل اتهامات افشاگرانه از سوی رئیس امنیتی سابق توییتر است، در کشمش هستند.

قاضی کتلین مک‌کورمیک، با صدور حکمی در روز گذشته، هر دو مسئله را حل‌وفصل کرد. او درخواست ماسک برای تاخیر را رد کرد، اما به وی اجازه داد تا دادخواست متقابل را اصلاح کند.

مک‌کورمیک در ارتباط با رد درخواست ماسک برای عقب انداختن تاریخ برگزاری دادگاه، گفت:

من قبلا تقاضای متهم در مورد تجدیدنظر در درخواست توییتر برای تسریع روند برگزاری دادگاه را رد کردم و تاکید داشتم که هر چه تاخیر تا زمان صدور حکم بیش‌تر شود، خطر آسیب‌های جبران‌ناپذیر به این شرکت نیز افزایش خواهد یافت. در واقع، توییتر ثابت کرده که خطر آسیب پیش‌بینی شده در خلال این دعوای قضایی تا چه حد می‌تواند برای این شرکت حقیقت داشته باشد. توییتر، متحمل افزایش فرسایش کارمندان شده که توانایی این پلتفرم برای دنبال کردن اهداف عملیاتیشان را تضعیف می‌کند.

وی در ادامه افزود:

این شرکت برای ماه‌ما مجبور بوده که تحت محدودیت‌های یک قرارداد فسخ شده، از جمله امتناع مستمر متهمان، دست‌وپنجه نرم کند. برای ارائه هر گونه رضایت برای موضوعات تحت پیمان‌های عملیاتی، اعتقاد دارم که حتی چهار هفته تاخیر نیز می‌تواند برای توییتر آسیب‌زا باشد.

ایلان ماسک می‌تواند دادخواست متقابل خود را اصلاح کند

مک‌کورمیک در ادامه حکم داد که ماسک می‌تواند شکایت متقابل خود علیه توییتر را اصلاح کند تا ادعای مطرح شده در شکایت پیتر زاتکو، رئیس سابق امنیت توییتر را نیز دربرگیرد. این قاضی هم‌چنین نوشته که شکایت افشاگرانه که به تازگی منتشر شده است، در بیش‌تر موارد دلیلی برای صدور مجوز اصلاحیه است. از سوی دیگر، توییتر استدلال کرده که این اصلاحیه بیهوده خواهد بود. توییتر پیش‌تر استدلال کرده بود که اجازه دادن به ایلان ماسک برای اصلاح دعوای متقابل، باعث به حاشیه راندن و زمان‌گیر شدن پرونده خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید