آمریکا مدعی شد: پس از کشتن رهبر القاعده تماسی با طالبان نداشتیم

کدخبر: ۵۲۱۹۶۵
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید پس از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر شبکه القاعده در کابل، میان مقام‌های بلندپایه آمریکایی و طالبان هیچ تعاملی انجام نشده است.
آمریکا مدعی شد: پس از کشتن رهبر القاعده تماسی با طالبان نداشتیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، وزارت خارجه آمریکا تاکید می‌کند که طالبان باید حقوق بشر و آزادی افغانان را رعایت کنند اما به گفته سخنگوی این وزارت، طالبان در برابر هراس افگنی مطابق توافق دوحه عمل نکرده‌اند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در این مورد در یک نشست خبری گفت: «به اساس معلومات من از آن زمانی که شما اشاره می‌کنید، تعاملی در سطح بالا نشده است. چند ماه پیش وقتی که تام ویست با نماینده‌گان طالبان دیدار کرد ما به حقوق بشر و اهمیت حقوق تمام افغانان تاکید کردیم.»

اما سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان در پیشتر در گزارش سالانه دستاوردهای اداره خود گفت، آنان با مقام‌های آمریکا و دیگر کشورها در مورد این گفتگو کردند که نقض حریم هوایی افغانستان را متوقف کنند.

اما وی در این مورد جزئیات دیگری نداد که با کدام مقام‌های آمریکایی گفتگو کرده است.

پرایس این را هم گفته که جامعه جهانی هنوز هم توانایی این را دارد که بر طالبان فشار بیاورد تا حقوق بشر را در افغانستان رعایت کنند.

او گفت که طالبان به دنبال برقرار روابط با جهان و به رسمیت شناختن هستند، اما آمریکا و متحدانش به صراحت گفته‌اند که طالبان را به رسمیت نمی‌شناسند و آمریکا تنها برای حفظ منافع خود و افغان‌ها با طالبان تعامل خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید