واکنش چین به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

کدخبر: ۵۲۴۷۶۵
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از تحریم‌های یک‌طرفه آمریکا علیه ایران، از این کشور خواست تا به منظور تداوم مذاکرات و پایبندی طرف‌ها به برجام قدم‌های مفیدی بردارد.
واکنش چین به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «مائو نینگ»، سخنگوی این وزارتخانه، در جریان کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز برای اظهارنظر در خصوص تحریم‌های وضع شده از سوی ایالت متحده علیه شرکت‌هایی که در حوزه نفت و پتروشیمی ایران فعالیت می‌کنند و برخی از این شرکت‌ها در چین هستند، بیان داشت: « چین همواره با تحریم‌های غیرقانونی، یک‌طرفه و غیرقابل توجیه ایالات متحده به‌شدت مخالفت کرده است.»

وی افزود: جامعه بین‌الملل، از جمله چین، در چهارچوب حقوق بین‌الملل با ایران همکاری داشته است. این همکاری، منطقی و قانونی بوده و هیچ آسیبی به شخص ثالثی نرسانده است؛ در نتیجه، مستحق احترام و حفاظت است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ایالات متحده باید رویه نادرست متوسل شدن به تحریم‌ها در هر شرایطی را رها کند و به اقداماتی که برای پیشبرد مذاکرات و تداوم پایبندی به برجام مفید است، دست بزند.

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود روز پنج‌شنبه تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال کرد.

در چارچوب تحریم‌های جدید آمریکا،  ۱۰ نهاد و یک نفتکش هدف قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شماری شرکت‌ اعمال شده است که به ادعای این وزارتخانه در فروش صدها میلیون دلار فراورده‌های پتروشیمی و نفتی ایران به جنوب و شرق آسیا دخیل بودند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تحریم‌ها نهادهای پیشرو ایرانی در امارات متحده عربی، هنگ کنگ و هند را هدف قرار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید