کارکنان راه آهن اعتصاب کردند

کدخبر: ۵۲۴۹۰۹
اعتصاب سراسری کارکنان راه آهن انگلیس، مسافران این بخش را با مشکل مواجه کرده است.
 کارکنان راه آهن اعتصاب کردند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از صد و سیما،به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ بیش از ۵۰ هزار نفر از کارکنان راه آهن انگلیس در اعتصابی شرکت کردند که بزرگترین اعتصاب این شبکه در چندین دهه محسوب می‌شود. این اقدام بخشی از بحث طولانی مدت درباره پرداخت ها‌، شغل و شرایط است. این خطوط قرمز رنگی که در نقشه می‌بینید، فقط بخش‌هایی از شبکه‌های راه آهن است که برخی قطار‌ها در آن حرکت دارند. این در حالی است که آن‌ها کار را دیر شروع می‌کنند و خیلی زود به پایان می‌برند. هیچ قطاری در مسیر لندن و شهر‌های مهم از جمله ادینبرو‌‌، برایتون و نیوکاسل حرکت نمی‌کند.

خبرنگار بی بی س گفت: روز دیگر و اعتصاب دیگر در راه آهن و این بزرگترین اعتصاب‌ها است. هزاران راننده قطار در یک روز به مانند کارکنان دیگر در این بخش دست از کار کشیدند. معنایش این است که قطار‌های کمتری به نسبت اعتصاب قبلی در حرکت هستند. در حالی که این نقشه نشان می‌دهد در برخی مسیر‌ها حرکت قطار‌ها جریان دارد، اما در بخش زیادی از کشور اصلا قطاری حرکت نمی‌کند. در میان کسانی که تاثیر پذیرفتند‌، بسیاری از دوندگانی هستند که برای مسابقه ماراتن فردا می‌خواهند به لندن بروند. راب از استاکپورت مجبور است یک شب دیگر را هتل بماند و فردا حرکت کند. ماندن او برای یک شب اضافی در هتل‌، بیش از ۱۵۰ پوند هزینه دارد.

راب کولویل دونده مارتن گفت: به اندازه کافی قطار نیست. ما باید برای ماراتن آماده شویم و اطمینان یابیم همه چیز مهیا است. هر چه بیشتر بمانیم و نرسیم، بر هر کسی تاثیر می‌گذارد.

خبرنگار افزود: اتحادیه رانندگان قطار می‌گوید، پرداخت‌ها باید افزایش یابد تا با توجه بحران هزینه زندگی، کمک کننده باشد. رئیس این اتحادیه به خاطر این اختلال عذرخواهی کرد، اما گفت گفتگو ادامه خواهد یافت.

مایک ولان رئیس اتحادیه مهندسان و آتش نشانان راه آهن گفت: ما اصلا زیاد (به توافق) نزدیک نیستیم، اما بار دیگر می‌گویم ما این را فرصتی می‌دانیم تا طرف مقابل به میز بیاید و همواره خوشبین هستیم و امیدواریم کاری انجام شود.

خبرنگار ادامه داد: اتحادیه دیگر بزرگ راه آهن، آر ام تی است که می‌گوید بحثش درباره پرداخت ها‌، امنیت شغلی و شرایط کاری است. شرکت زیرساختی نتوورک ریل که کار مراقبت از مسیر‌ها و علائم را انجام می‌دهد، در نظر دارد اتحادیه آر ام تی موافق باشد یا نباشد‌، تغییراتی در تیم پشتیبانی و نگهداری خود انجام دهد و همچنان فکر می‌کند کارکنان باید درباره آخرین پیشنهاد پرداختی نظر دهند.

اندرو هینز مدیر عامل شرکت نتوورک ریل گفت: دقیقا، آر ام تی باید پیشنهاد و بسته را به کارکنان ما بدهد، زیرا ما فکر می‌کنیم این پیشنهاد درباره شرایط کاری مناسب است.

خبرنگار گفت: صنعت راه آهن تاکید می‌کند اصلاحاتی باید انجام شود تا بتواند توان افزایش پرداخت‌ها را داشته باشد، زیرا همه گیری (گرونا) موجب مشکلات مالی شده است. اعتصابات دیگر قرار است در چهارشنبه و شنبه انجام شود و اتحادیه‌ها گفتند تا پیشرفتی در گفتگو‌ها صورت نگیرد‌، اعتصاب ادامه خواهد یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید