آذربایجان ادعای شلیک به اسرای ارمنستانی را رد کرد

کدخبر: ۵۲۵۰۷۶
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به ادعای اخیر ارمنستان در زمینه شلیک به اسرای ارمنستانی توسط این کشور، این ادعا را به شدت رد کرد.
آذربایجان ادعای شلیک به اسرای ارمنستانی را رد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان غروب یکشنبه به ادعای تازه ارمنستان که مدعی شده نیروهای باکو اسرای ارمنستانی را به گلوله بستند، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با رد ادعای ارمنستان اعلام کرد، اینکه ادعا می‌شود جنایات جنگی توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان انجام شده، نمونه‌ای از نفاق کشوری است که دهه‌ها سیاست تهاجمی را دنبال کرده و اصول اساسی را زیرپا گذاشته است.

وزارت امور خارجه آذربایجان مدعی شد، این ارمنستان بوده که جنایات جنگی متعددی علیه نظامیان و غیرنظامیان مرتکب شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «تاکید می‌کنیم که جمهوری آذربایجان برخلاف ارمنستان، تعهدات بین‌المللی خود را جدی می‌گیرد.»

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تلاش‌های ارمنستان برای گمراه کردن جامعه بین‌المللی و پنهان کردن مسئولیت خود با انتشار ادعاهای بی اساس را محکوم می‌کند.

به دنبال پخش فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به بد رفتاری نظامیان جمهوری آذربایجان با نظامیان اسیر ارمنستانی، نخست وزیر ارمنستان به شدت واکنش نشان داد.

 «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در توضیح فیلم  اعدام نظامیان غیرمسلح ارمنستانی توسط نیروهای جمهوری آذربایجان در توییتی نوشت: «ارمنستان از همه ساز و کارهای بین‌المللی موجود برای اطمینان از تحقیقات و پیگرد قانونی استفاده خواهد کرد.»

پاشینیان ادامه داد: «فیلم وحشتناک دیگری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و نظامیان جمهوری  آذربایجان گروهی از اسرای جنگی ارمنی را در خاک ارمنستان اعدام می‌کنند. جامعه بین‌المللی باید به شدت این جنایت جنگی را محکوم کرده و به آن رسیدگی کند و اقدامات لازم را برای توقف تجاوز آذربایجان انجام دهد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید