واکنش تند کره جنوبی به آزمایش موشکی کره شمالی/ قاطعانه پاسخ می‌دهیم

کدخبر: ۵۲۵۳۶۰
رئیس‌جمهور کره جنوبی در واکنش به پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی در یک هفته اخیر مدعی شد این اقدام پیونگ‌یانگ با واکنش «قاطع» سئول و متحدانش روبرو خواهد شد.
واکنش تند کره جنوبی به آزمایش موشکی کره شمالی/ قاطعانه پاسخ می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «یون سوک‌یول»، رئیس‌جمهور کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره شمالی هشدار داد که سئول پاسخی «قاطع» به این اقدام پیونگ‌یانگ خواهد داد.

وی این اظهارت را روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، لحظاتی پس از این بیان کرد که ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود یک موشک بالستیک را ردیابی کرده که به سمت مناطق شرقی ژاپن شلیک شده است.

وی در این‌باره گفت: کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک میان‌برد را شلیک کرده که بُرد آن نزدیک به ۴ هزار کیلومتر بوده و از فراز مجمع‌الجزایر ژاپن عبور کرده است.

رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود: همان‌گونه که اول اکتبر در روز نیروهای مسلح گفتم چنین اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌پروایی با پاسخ قاطع ارتش ما، متحدان‌مان، و همچنین جامعه بین‌المللی روبرو خواهد شد.

یون سوک‌یول همچنین گفت که شورای امنیت ملی کره جنوبی برای بررسی آزمایش موشکی جدید کره شمالی تشکیل جلسه خواهد داد.

کره شمالی در اعتراض به رزمایش‌های تحریک‌آمیز و مشترک اخیر آمریکا، کره جنوبی، و ژاپن در یک هفته اخیر، ۵ آزمایش موشکی انجام داده است. مقامات کره جنوبی و آمریکا همچنین مدعی هستند که پیونگ‌یانگ در حال آماده‌سازی برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود است.

بامداد امروز سه‌شنبه، گارد ساحلی ژاپن گزارش داد، موشک بالستیک کره شمالی که بر فراز ژاپن به سمت اقیانوس آرام پرتاب شد، در اقیانوس آرام خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است. محل سقوط این موشک‌ها به صورت دقیق اعلام نشده، اما گارد ساحلی ژاپن از کشتی‌های حاضر در منطقه خواست به زباله‌های موشک‌های کره شمالی نزدیک نشوند و در صورت یافتن چنین زباله‌هایی فوراً با مقامات تماس بگیرند.

گفته شده شورای امنیت ملی ژاپن در مورد این حادثه تشکیل جلسه می‌دهد و توکیو اعتراض جدی خود را به پیونگ‌یانگ اعلام خواهد کرد.

«هیروکازو ماتسونو»، دبیر ارشد کابینه ژاپن با اعلام اعتراض شدید ژاپن به کره شمالی گفت: «این گونه پرتاب‌ها، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند و امنیت کشور و منطقه ما را تهدید می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید