با این چند روش ساده، همیشه جوان بمانید!

کدخبر: ۵۲۵۶۶۲
اقتصادنیوز: چند کار روزمره مانند زمان خوردن مواد غذایی، خواب کافی و کاهش استرس روند پیری را به تاخیر می اندازد.
با این چند روش ساده، همیشه جوان بمانید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از طلا، انسان ها و بعضی موجودات فقط تا زمانی که میتوانند تولید مثل کنند، زندگی می کنند.

ایده ای که دکتر دیوید سینکلر، متخصص ژنتیک هاروارد ، آن را پلیوتروپی متضاد نامید، این است که ما تکامل یافته ایم تا سن ۴۰ سالگی سالم بمانیم و پس از آن بدنمان ضعیف میشود.

ما مواردی آورده ایم که می توانید انجام دهید تا در سنین بالا هم از نظر جسمی و هم از نظر شناختی سالم و فعال بمانید.

استرس را کاهش دهید

داشتن روحیه قوی به شما کمک می‌کند طولانی‌تر زندگی کنید. اگر روحیه قوی داشته باشید وقتی کسی شما را اذیت میکند و چیزهای بدی به شما می گوید، هیچ تاثیری روی شما ندارد. شما آن را نشخوار نمی کنید یا عصبانی و دچار استرس نمی شوید.

همیشه همان طور که می خواهید عمل می کنید و این باعث تعادل روحی در بدن شما میشود. استرس شما را بسیار سریع پیر میکند.

زمان خوردن مواد غذایی

اگر مصرف کالری را تا ۲۵ درصد کاهش دهید عمر طولانی‌تری خواهید داشت.

چیزی که ما در مورد رژیم غذایی فراموش می کنیم این است که سلامتی فقط به چیزی که می خوریم مربوط نمی شود، بلکه به زمان خوردن نیز مربوط می شود.

ما تا زمانی میتوانیم سالم بمانیم و از زندگی لذت ببریم که فقط یک بار در روز یا دو بار در هفته گرسنه بمانیم. وقتی کمتر غذا می خورید، مدارهای بقا یا ژن های طول عمر را فعال می کنید.

می توانید دو بار در هفته روزه بگیرید، یا گاهی یک وعده غذایی را حذف کنید، یا قبل از اینکه سیر بشوید دیگر غذا نخورید.

خواب کافی

اگر به اندازه کافی نخوابید، زودتر پیر خواهید شد. بدن شما می داند که چه زمانی می خوابید و کدام ژن فعال و کدام ژن فعال نیست. ممکن است ۱۲ ساعت بخوابید و احساس خوبی داشته باشید، اما بدن شما نمی تواند این مدت طولانی را تحمل کند.

یکی از مهمترین چیزهایی که هنگام خواب اتفاق می افتد این است که سلول های ایمنی در مغز شما تحریک می شوند. وقتی به موقع می خوابید مغز شما تمام خاطرات روز را می گیرد و به شما کمک می کند برخی از آنها را فراموش کنید. فراموشی یک فرآیند مهم برای مغز است.

روش صحیح غذا خوردن

پروتئین های حیوانی دارای تمام آمینو اسیدهای ضروری هستند. متأسفانه، اسیدهای آمینه ضروری حیوانات، ژن پیری را فعال می‌کنند و اسیدهای آمینه سیرتوئین‌ها را که طول عمر را تنظیم می‌کنند، از بین می‌برند.

پروتئین های حیوانی را کاهش دهید و به سراغ پروتئین های گیاهی بروید. اسیدهای آمینه موجود در پروتئین های گیاهی خنثی هستند و ژن پیری را فعال نمی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید