بایدن مدعی شد: بعد از تصمیم اوپک دنبال منابع جایگزین نفت هستیم

کدخبر: ۵۲۵۷۹۱
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه از تصمیم اعضای گروه اوپک‌پلاس برای کاهش تولید نفت خام ابراز تأسف کرد اما گفت واشنگتن دنبال منابع جایگزین است.
بایدن مدعی شد: بعد از تصمیم اوپک دنبال منابع جایگزین نفت هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، طبق گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن گفته علی‌رغم اتخاذ این تصمیم از سوی اعضای اوپک‌پلاس او از اینکه چند ماه پیش به عربستان سعودی سفر کرده پشیمان نیست.

اوپک پلاس دیروز (چهارشنبه) با کاهش تولید ۲ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر موافقت کرد. به این ترتیب این کاهش، بزرگ ترین کاهش تولید از زمان همه گیری کرونا خواهد بود.

این کاهش تولید می تواند قیمت نفت را که در سه ماه گذشته به علت رکود اقتصادی در جهان، افزایش نرخ بهره آمریکا و تقویت دلار، از ۱۲۰ دلار بهدلار در هر بشکه کاهش یافته بود، تقویت کند.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز به ۹۴.۲۲ دلار و نفت خام آمریکا به ۸۸.۴۶ دلار  در هر بشکه افزایش یافته است. این تصمیم می‌تواند قیمت سوخت در آمریکا را در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره را بالا برده و به زیان اعضای حزب دموکرات تمام شود.

گروه اوپک پلاس که از اعضای اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه تشکیل شده است، در سال ۲۰۲۰ به علت کاهش تقاضا تصمیم گرفتند تا میزان تولید خود را با هدف تقویت قیمت نفت و متعادل کردن بازار به رقم بی سابقه ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

بایدن در یک نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تصمیم جدید اوپک‌پلاس گفت: «داریم گزینه‌های جایگزینی که داریم را بررسی می‌کنیم. جایگزین‌های زیادی وجود دارند. هنوز تصمیممان را نگرفته‌ایم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا از سفرش به منطقه غرب آسیا پشیمان است مدعی شد که آن سفر اصلاً برای گفت‌وگو در خصوص نفت انجام نشده است.

وی گفت: «هدف آن سفر خاورمیانه و اسرائیل و منطقی‌ کردن موضع‌گیری‌هایمان بود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید