شمال کشور بارانی می‌شود

کدخبر: ۵۲۵۸۲۱
صادق ضیاییاندرباره وضعیت جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده جوی آرام و پایدار در کشور مستقر خواهد بود.
شمال کشور بارانی می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا توده گردوخاک در کشور عراق در حال شکل‌گیری و حرکت به مرزهای غربی کشور است که احتمال نفوذ آن به نوار غربی کشور طی ۲۴ ساعت آینده وجود دارد.

ریس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ازشکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و حرکت به سمت مرزهای غربی کشور همچنین بارش باران در شمال کشور خبر داد.

صادق ضیاییاندرباره وضعیت جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده جوی آرام و پایدار در کشور مستقر خواهد بود.

به گفته ضیاییان از بعدازظهر پنج‌شنبه (۱۴مهرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران و وزش باد در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه (۱۵ مهرماه) علاوه بر مناطق یادشده در شمال آذربایجان شرقی، گلستان و ارتفاعات البرز نیز بارش رخ می‌دهد و وزش باد و کاهش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

وی افزود: در اوایل صبح شنبه (۱۶ مهرماه) گستره بارش در سواحل شمالی خواهد بود و به‌تدریج با کاهش بارش در سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: یکشنبه (۱۷ مهرماه) همراه با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به گفته وی تا روز شنبه وزش باد شمالی همراه با کاهش نسبی دما در نوار شرقی کشور و مناطقی از شرق و مرکز پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید