جاستین ترودو:

متأسفانه مجبوریم با طالبان تماس داشته باشیم

کدخبر: ۵۲۵۸۳۴
«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در دفاع از دیدارهای متعدد مقامات این کشور با طالبان در قطر گفت: «متأسفانه ما مجبوریم با این مردم تماس داشته باشیم».
متأسفانه مجبوریم با طالبان تماس داشته باشیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم در حالیکه گزارش‌ها حاکی از دیدارهای متعدد مقامات کانادایی با طالبان در قطر است، وزیر خارجه کانادا تأکید کرد این کشور چاره‌ای جز ارتباط با طالبان ندارد.

ترودو به خبرنگاران گفت دیدارهای مقامات این کشور با طالبان در قطر با هدف بهبود وضعیت حقوق بشری در افغانستان و بیرون آوردن افراد از این کشور است.

نخست وزیر کانادا با تأکید بر اینکه اتاوا قصد به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت افغانستان را ندارد، تصریح کرد: واقعیت این است که ما باید به همراه شرکای بین‌المللی به فشار بر آنها ادامه دهیم تا به حقوق زنان احترام بگذارند، تا مطمئن شویم که دختران می‌توانند به مدرسه بروند، تا به عبور امن افرادی که می خواهند افغانستان را ترک کنند، کمک کنیم. ما با آنها نیاز به تعامل داریم، حتی اگر آنها را به رسمیت نشناسیم.

به گزارش «سی‌بی‌سی نیوز»، از زمان به قدرت رسیدن طالبان در مرداد سال گذشته، مقامات کانادایی حداقل 13 بار با نمایندگان طالبان در قطر دیدار کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید