امام جمعه تهران: حوادث اخیر حاکی از توطئه آمریکا بود/ دشمن می‌خواست از دانشگاه شریف انتقام بگیرد

کدخبر: ۵۲۵۸۴۸
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بنا بر آنچه در حدیث نیز آمده است نباید خیلی نگران فتنه‌ها باشیم چراکه در این آشوب‌ها، مدعیان و گردن‌کلفتان به نیستی و نابودی می‌روند و زمین از لوث وجود آنها پاک می‌شود.
امام جمعه تهران: حوادث اخیر حاکی از توطئه آمریکا بود/ دشمن می‌خواست از دانشگاه شریف انتقام بگیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ایسنا حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر نورانی، حکیم، فرزانه، فرمانده جنگ نرم و سخت و نایب امام زمان مطرح فرمودند، در این حوادث اخیر مسایل فرعی و بهانه‌ها و مسایل اصلی وجود دارد. مساله اصلی این است که دنیای سلطه و استکبار و امریکا و صهیونیسم جنگ آشتی ناپذیر با حق و دین خدا دارند. از روزی که در این سرزمین پرچم دین در دست یک انسان تربیت شده در دامن اهل بیت(ع) و نفوذ ناپذیر بالا رفت و با اقتدار آنرا حفظ کرده است، دنیای سلطه، توطئه و خیانت و جنایت از بین بردن آن را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی گفت: در این ۴۳ سال روزی نبوده است که دشمن از دشمنی اش کم بگذارد. ابتدا آشوب های قومی را ایجاد کردند و جریان جنایت کار منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ما را مثل شهید مدنی و دستغیب و اشرفی اصفهانی به خاک و خون کشیدند و به متن مردم رحم نکردند. اموال مردم را به یغما بردند، از هیچ خیانتی مضایقه نکردند، همچنین شهادت شهید بهشتی و مسوولان نظام جمهوری اسلامی که در خون خود غلتیدند از جنایت آن‌ها بوده است اما به برکت آن خون‌ها بصیرت و انسجام ایجاد شد و مردم آن‌ها را از صحنه تاریخ کشور محو کردند و از کشور راندند. 

وی اظهار کرد: وقتی دیددند در آن جهت به مقصد نرسیدند جنگ را رقم زدند و صدام یک عنصر جاهل و مغرور را جلو اندختند و جنگ جهانی علیه ایران به راه انداختند. اما مردم ما زیر پرچم ولایت خم به ابرو نیاوردند و به تبعیت از امام خود تا آخر ایستادند و نصر خدا را و نزول برکات الهی را یافتند و آتش جنگ بر ما سرد شد. جنگ تحریم از ابتدا شروع شد و بعد سال به سال تشدید شد و فتنه های ۸۸ و ۹۸  و غیره فشار جدیدی بود که تدارک دیدند اما در همه اینها به برکت اخلاص و کار آشنایی و مدیریت الهی امامین انقلاب در برابر این توطئه های پیچیده و رهبری متصل به غیب و برساخته از توسل توانستند این توطئه ها را خنثی کنند و انقلاب صیانت شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حادثه اخیر که برنامه‌ریزی شده و توطئه وسیع تدارک دیده شده از جانب استکبار آمریکا بود. همان طور که امام خامنه‌ای مدظله عالی، گفتند به صراحت می گویم فرمان این آشوب ها و فتنه به دست رییس جمهور آمریکا و صهیونیست ها و بعضی از کشورهای وابسته مثل عربستان سعودی است. علت این کینه همان است که گفتم، اینها ظلمت هستند و با نور نمی سازند. اینها از ایران قوی و مقتدر حذر دارند و برایشان قابل تحمل نیست.

وی خاطرنشان کرد: این‌که می‌گویم این حوادث برنامه‌ریزی شده بود به این دلیل است که عده قلیلی در هر شهری راه افتادند و متن مردم با آن‌ها همراهی نکردند. آمادگی این جمع که یک مرتبه نمی‌شود، گروهی در همه شهرها و استان‌ها با یک سبک مشخص به میدان بیایند. این‌ها برای چاقوکشی و آدم‌کشی و قرآن‌سوزی و مسجدسوزی و هر نوع جنایت و قصاوت آموزش دیده بودند و آمادگی قبلی داشتند. شخص رییس‌جمهور پست و پلید آمریکا و مقامات بالای آمریکایی همه به صراحت اعلام حمایت کردند و کمک تبلیغاتی کردند و کشورهای اروپایی مثل انگلیس با آن‌ها همصدا بودند و یکی از مقامات انگلیسی این حوادث را به فرو ریختن دیوار برلین تشبیه کردند؛ یعنی همان‌گونه که آلمان شرقی با فروریختن دیوار از بین رفت، با این اقدامات نظام ایران هم فرو می‌ریزد. این تبلیغات بی بی سی و من و تو  و ایران اینترنشنال و شبکه‌های مجازی به ویژه توییتر که فعالیت‌های‌شان را ۱۰ برابر کردند و فیلتر شکن در اختیار قرار دادند همه مصداق این همراهی و هماهنگی بود. در مراحل مختلف در شهریورماه عواملی از کشور فرانسه دستگیر شدند که در مرزهای ایران در کردستان آموزش دیده بودند و توانسته بودند ذهن خالی و آدم های احساساتی را با ارایه دو خبر کذب بشورانند و این‌ها را عصبی کنند تا علیه کشور خودشان به صحنه بکشند.

صدیقی تصریح کرد: امکانات و ابزارهایی از این ها کشف شده است و بر اساس اطلاعیه‌ای که وزارت اطلاعات ارایه کرد، معلوم شد که بنای انفجار دو هواپیما و مراکز صنعتی را داشتند و همه با برنامه و الهام از بیگانگان بوده است. مرزهای شمال شرقی ما هم کانونی بوده برای اجتماع کروهگ‌های معاند که کنار صهیونیست‌ها توطئه می‌کردند و این‌ها دلایلی است که نشان می‌دهد دشمن تلاش داشته تا استقلال و اقتدار ایران را نشانه بگیرد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که «ما مسلمان، موحد و پیرو قرآن هستیم و ولایت داریم و ولایت فقیه را استمرار حرکت پیغمبران می‌دانیم» گفت: ما پرچمدار اسلام هستیم و و این رشته اگر پاره شود، انسجام و اتحاد ما و قدرت و شرف و دیانت ما که همه منبعث از اعتقاد به اسلام و اعتقاد به ولایت فقیه با قداست خودش است، از هم فرومی پاشد.

وی ادامه داد: در حملات و هتاکی‌های‌شان نقاطی را هدف گرفتند که حکم دانه‌های تسبیح را برای ما دارند و با اتصال آن‌ها یک رشته ای ایجاد می شود که انسجام ما را رقم می زند. جوان‌های ما در دفاع از حرم کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند. نسل جوان ما در خط مقدم جبهه هستند، این‌ها خواستند نسل جوان را هم بد نام کنند به گونه ای که نشان دهند اینها با جبهه و شهادت گسست ایجاد شده است اما در کل کشور جز هزاران نفر گیرشان نیامد. اما این جوان ها در اربعین بودند و حرم حضرت رقیه را پاسداشت کردند و در قالب بسیج حلال مشکلات هستند، کارنامه درخشانی دارند. در عمل کور خواندند، جوان های ما زیر بیرق حسین بن علی خواستار شهادت و مدافع عفت و حجاب زنانشان هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برخی حوادث در دانشگاه ها گفت: اینها دانشگاه ها را هدف گرفتند. آنها خواستند  از دانشگاه شریف انتقام بگیرند؛ چراکه دانشگاه شریف یک هیات فاطمه زهرا(س) دارد که گاهی شصت هزار مستمع دارد. اساتیدی در این دانشگاه هستند که در کنار دانشجویان هیاتی ما حضور دارند و در بعد علمی و فرهنگی کار کردند. اینها  خواستند در آنجا زهری بریزیند و به زودی معلوم می‌شود که این تلاش‌شان بی‌فایده بوده است.

وی در ادامه گفت: این‌که چندنفری از  ورزشکاران و هنرمندان اظهاراتی کردند هم مهم نبود.

صدیقی نقش مردم و ولایت را در همه پیروزی ها نقش اول دانست و گفت: مردم با انقلاب و ولایت هستند و تا آخر برای حفظ عزت و ناموس و حجاب خود ایستادند. جان فشانی ها و صلابت و حضور بسیار ستودنی نیروی قهرمان و سرافراز انتظامی ما که از اول انقلاب امتحان خود را پس دادند و در همه شرایط کنار بسیج و ارتش و سپاه و در کنار مردم بوده است بر کسی پوشیده نیست و در این مرحله هم خوش درخشیدند. بسیج و مردم مظلوم واقع شدند اما با اقتدار از این مرحله عبور کردند. نیروی انتظامی همه جا حافظ ناموس و آرامش مردم و کشور بوده است و این زحمات را ما قدر می نهیم.

وی با بیان اینکه "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد " اظهار کرد: آن‌ها خواستند نیروی انتظامی را منکوب کنند اما موفق نشدند. برخی خواص به نیروی انتظامی ما نسبت هایی دادند که معلوم بود دلیلی نداشتند اما در افروختن آتش اغتشاش سهم داشتند، این‌ها باید جبران کنند و گرنه در خون پاک شهیدان دست دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید