اینترنت استارلینک در این کشور ممنوع شد

کدخبر: ۵۲۶۸۵۲
اقتصادنیوز: ایلان ماسک گفت دولت چین از وی خواسته تا اینترنت ماهواره ای استارلینک را در این کشور عرضه نکند.
اینترنت استارلینک در این کشور ممنوع شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گجت نیوز، ایلان ماسک که به عنوان مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و اسپیس ایکس شناخته می‌شود همانند سایر شرکت‌های بزرگ به بازار چین وابسته است و برای اینکه این بازار بزرگ را از دست ندهد همواره از قوانین آن پیروی می‌کند. در همین راستا ثروتمندترین فرد جهان طی مصاحبه جدیدی اعلام کرد دولت چین از وی خواسته تا اینترنت استارلینک را در چین راه‌اندازی نکند.

استارلینک و رویاهای یک نابغه بلندپرواز

مخالفت چین با راه‌اندازی اینترنت ماهواره ای استارلینک

ایلان ماسک اعلام کرد دولت چین موافق راه‌اندازی استارلینک در این کشور نبوده و از وی خواسته تا طرح فروش و عرضه اینترنت استارلینک در چین را به اجرا نرساند. گفتنی است از آنجایی که اینترنت چین بسیار کنترل شده است و همواره فعالیت کاربران چینی رصد می‌شود، عرضه اینترنت ماهواره ای استارلینک که امکان دسترسی آزاد به اینترنت را به همراه دارد با مخالفت شدید پکن مواجه شده است.

البته ایلان ماسک اعلام نکرده به درخواست دولت چین مبنی بر عدم عرضه استارلینک در این کشور چه پاسخی داده است، اما با توجه به اینکه ایلان ماسک خودروهای تسلا را در چین عرضه می‌کند، به احتمال زیاد برای از دست ندادن این بازار بزرگ به درخواست چین پاسخ مثبت خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید