شرط جدید زلنسکی برای مذاکره با روسیه/ باید رئیس جمهور دیگری در روسیه سر کار بیاید

کدخبر: ۵۲۶۹۱۵
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه در سخنرانی بار دیگر هرگونه مذاکره با روسیه برای بحران کنونی را رد کرد.
شرط جدید زلنسکی برای مذاکره با روسیه/ باید رئیس جمهور دیگری در روسیه سر کار بیاید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس رئیس جمهور اوکراین  که به صورت مجازی در نشست سران گروه هفت سخنرانی می‌کرد، گفت: «باید این حقیقت آشکار را بپذیریم که نمی‌توان با این رئیس جمهور روسیه که هیچ آینده‌ای ندارد، مذاکره کرد».

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار مجازات سیاسی و اقتصادی روسیه شد.

زلنسکی گفت: «مذاکرات میان کی‌یف و مسکو یا باید با یک رئیس جمهور دیگر روسیه انجام شود یا اینکه با ساختاری متفاوت صورت بگیرد».

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از مقام‌های اوکراین خواسته بود تا فورا تمامی درگیری‌ها و اقدامات خصمانه را متوقف کرده و به میز مذاکرات بازگردند.

زلنسکی گفت: «کی‌یف آماده مذاکرات با مسکو است اما به شرطی که رئیس جمهور دیگری در روسیه سر کار بیاید».

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز پیشتر گفته بود باید این گفته پوتین جدی گرفته شود که گفته بود هرچقدر که زمان بازگشت به مذاکرات طولانی شود، رسیدن به توافق سخت‌تر خواهد شد.

رئیس‌جمهور اوکراین اخیرا گفت که کی‌یف، بعد از اقدام روسیه در برگزاری همه‌پرسی در چهار منطقه اوکراین با این کشور مذاکره نخواهد کرد. زلنسکی همچنین گفت که اوکراین در مناطقی که در آنها همه‌پرسی برگزار از مردمش دفاع خواهد کرد.

روسیه در ماه فوریه (اسفند گذشته) دو جمهوری خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناخت. کی‌یف به صورت غیررسمی کنترل بر این دو منطقه را در سال ۲۰۱۴ از دست داد. در آن زمان، ساکنان این دو منطقه، نتیجه کودتای تحت حمایت غرب موسوم به «کودتای میدان» را به رسمیت نشناختند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید