آغاز جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید عراق

کدخبر: ۵۲۷۲۸۹
رسانه‌ های عراقی لحظاتی پیش اعلام کردند نمایندگان پارلمان، مراسم رأی‌ گیری محرمانه برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید عراق را آغاز کرده‌اند.
آغاز جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، این در حالی است که یک منبع پارلمانی گفت که گروه های سیاسی درباره گزینه واحد برای ریاست جمهوری اتفاق نظر ندارد. این نشست قرار بود امروز ساعت ۱۱:۰۰ به وقت بغداد برگزار شود اما با دو ساعت تاخیر و در ساعت ۱۳:۰۰ آغاز شد. 

پارلمان عراق، امروز همچنین اسامی ۴۱ نامزد تایید صلاحیت شده ریاست‌جمهوری را منتشر کرد که در میان آنها نام های «برهم صالح» رئیس ‌جمهور کنونی نیز به چشم می‌خورد.

گفتنی است درخواست برگزاری جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور همزمان با آغاز رایزنی‌های ائتلاف تازه تشکیل شده «اداره دولت» در اربیل درباره انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید عراق مطرح شده بود.

حدود ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه امروز منابع رسانه ‌ای با اشاره به حضور شمار زیادی از نمایندگان در صحن پارلمان اعلام کردند که یک نشست مهم با حضور «محمد شیاع السودانی» نامزد پیشنهادی چارچوب هماهنگی برای نخست ‌وزیری، عبداللطیف رشید و برهم صالح و نیز روسای فراکسیون ‌های سیاسی در دفتر رئیس پارلمان عراق برگزار شد.

رسانه‌ های عراقی لحظاتی پیش اعلام کردند نمایندگان پارلمان، مراسم رأی‌ گیری محرمانه برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید عراق را آغاز کرده‌اند.نامزدهای ریاست‌جمهوری عراق، پیش از رآی‌گیری از رئیس پارلمان عراق درخواست کردند که خود را معرفی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید