پیش بینی هواشناسی پایتخت/ تهران خنک می شود

کدخبر: ۵۲۷۹۴۰
​اقتصادنیوز: اداره کل هواشناسی استان تهران، از کاهش دمای پایتخت تا پنجشنبه خبر داد.
پیش بینی هواشناسی پایتخت/ تهران خنک می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  بر اساس بررسی و تحلیل داده‌ها، نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، نشانگر جو پایدار بر روی استان است. عبور موجی در تراز میانی جو از نوار شمالی کشور موجب افزایش ابرناکی و وزش باد در ارتفاعات استان می‌شود.

با توجه به نفوذ توده گرد و خاک به مرکز کشور طی امروز (۲۴ مهرماه) در مناطق پر تردد شهری، گاهی همراه با غبار محلی، کاهش کیفیت هوا و دید افقی و برای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه( ۲۵، ۲۶ و ۲۷مهرماه) در ساعات بعد از ظهر افزایش سرعت باد به‌ویژه در مناطق جنوب و غرب استان باعث خیزش موقت گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

در ارتفاعات استان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب روزهای سه شنبه و چهارشنبه به‌ویژه ارتفاعات فیروزکوه و آبعلی افزایش ابرناکی با احتمال بارش‌های پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا روز پنجشنبه( ۲۴ تا۲۸ مهرماه) روند کاهش نسبی و از پنجشنبه روند افزایش تدریجی دما وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۲۵ مهرماه) قسمتی ابری و در بعد از ظهر وزش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۲۶ مهرماه) کمی ابری تا قسمتی ابری و در بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید