خبر ورود رمدسیویر آلوده به کشور صحت دارد؟

کدخبر: ۵۲۷۹۸۳
اقتصادنیوز: مشاور رئیس سازمان غذا و دارو اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر واردات رمدسیویر آلوده به کشور را تکذیب کرد.
خبر ورود رمدسیویر آلوده به کشور  صحت دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سجاد اسماعیلی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر واردات رمدسیویر آلوده به کشور، گفت: در بحث واردات دارو، ورود دارو به کشور طی فرآیند مشخصی و زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: داروها یا به صورت ثبتی و از طریق شرکت‌هایی که نماینده رسمی در کشور هستند، وارد می‌شوند یا واردات دارو به صورت فوریتی و در مواقعی که دارویی دچار کمبود شده و نیاز داریم که دارو سریع‌تر وارد بازار شود، انجام می‌شود. واردات دارو از هر دو طریق با مجوز سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

وی گفت: وقتی دارویی از هر کدام از این مسیرها وارد کشور می‌شود، ‌نمونه‌برداری از آن‌ها انجام شده و آزمایش‌های کیفی نیز انجام می‌شود تا از سلامت و ایمنی محصول مطمئن شویم و در صورتیکه سلامت و ایمنی داروی وارداتی از سوی سازمان غذا و دارو تایید شود، دارو وارد بازار می‌شود.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بر این اساس چنین اخباری درباره واردات رمدسیویر آلوده که در فضای مجازی مطرح شده، ‌به هیچ عنوان صحت ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید