دادستان کل کشور: تعداد زیادی از افراد فریب خورده آزاد شده‌اند/ با لیدرها متناسب با جرمشان برخورد می کنیم

کدخبر: ۵۲۸۴۹۱
دادستان کل کشور گفت: کسانی که مرتکب جرائم مهم نشده باشند متناسب با جرم، دستگاه قضایی با تذکر، نصیحت و گرفتن تعهد از خانواده و کمترین قرار آزادشان می کند.
دادستان کل کشور: تعداد زیادی از افراد فریب خورده آزاد شده‌اند/ با لیدرها متناسب با جرمشان برخورد می کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری شامگاه ۲۶ مهرماه در بدو ورود به کرمان با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهداء و سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: در این اغتشاشات بعضی جوانان شرکت کردند که برخی فریب خوردند و شاید نوجوانان قدرت تجزیه و تحلیل ندارند و عده ای مرتکب جنایت مهمی نشده باشند لذا با کمترین قرار آزاد می‌شوند و تعداد زیادی آزاد شده اند.

وی افزود: کسانی که مرتکب جرائم مهم نشده باشند متناسب با جرم، دستگاه قضایی با تذکر، نصیحت و گرفتن تعهد از خانواده و کمترین قرار آزادشان می کند.

منتظری با اشاره به اینکه با عناصر اصلی و لیدرها متناسب با جرائم مرتکب شده، برخورد می شود، بیان کرد: اگر مرتکب قتل باشند، به عنوان کسانی که مرتکب شده و اگر تقاضای خانواده مقتول قصاص باشد، قصاص می‌شود و کسانی که مرتکب قتل نشده اما عنوان محاربه بر آنها صدق کند، مجازات محاربه خواهند داشت.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در جرائم دیگر قطعا دستگاه قضایی مجازات متناسب را تعیین می کند، گفت: ضمن اینکه تاکید داریم همکاران در استان هایی که اغتشاش بوده، تسریع رسیدگی به پرونده اغتشاشگران را داشته باشند، تاکید داریم از مرز عدالت و قانون خارج نشوند.

وی با تاکید بر اینکه با کسانی که ناامنی ایجاد کردند برخورد می شود، افزود: مردم نباید فریب حرکات و فضای مجازی که دشمن دنبال اشاعه اهداف خود است را بخورند و ممکن است تعداد اندکی به دام تبلیغات بیفتند باید حواسشان جمع باشد و برای ما محرز است پشت این قضایا صهیونیسم و امریکا هستند و کسانی که ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما را را ترور کردند، امروز هم جنایت می کنند و البته دستگاه قضایی کنار دستگاه های امنیتی بیدار است و متخلفان را مجازات می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید