ناتو: به اوکراین سامانه ضدپهپاد می‌دهیم

کدخبر: ۵۲۸۴۹۴
«اقتصادنیوز: ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که این سازمان قصد دارد در روزهای آینده تجهیزات ضدپهپاد را به کی‌یف منتقل کند.
ناتو: به اوکراین سامانه ضدپهپاد می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر دبیرکل ناتو در ادامه در یک کنفرانس امنیتی در برلین بدون ارائه هرگونه مدرک و سندی ادعا کرد که بعضی از پهپادهای روسی برای نابود کردن زیرساخت های اوکراین از ایران خریداری شده است!

وی در این باره گفت: مهم ترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم، تحویل دادن چیزی است که متحدان غربی وعده داده اند. ما باید سامانه های پدافند هوایی بیشتری به اوکراین بدهیم. ناتو در روزهای آینده سامانه های ضدپهپاد برای مقابله با تهدید خاص پهپادها در اختیار اوکراین قرار می دهد.

این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) چهارشنبه پیش در سخنانی اعلام کرده بود که پس از اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، بر همه آشکار شده است که این سازمان در اوکراین (با روسیه) می جنگد.

گفتنی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بدون اشاره به تحرکات خصمانه کشورهای غربی در مرز با روسیه در سخنانی ادعا کرده بود: «پوتین» (رئیس جمهور روسیه) این جنگ را آغاز کرد و باید با خروج نیروهایش از اوکراین به آن پایان دهد! رزمایش هایی که کشورهای ناتو برای سازماندهی آن آماده می شوند، موضوعاتی عادی هستند؛ اما پیامی بازدارنده برای روسیه در پی دارد. ناتو به زودی رزمایش های نیروهای بازدارندگی هسته ای انجام خواهد داد. ما هیچ تغییری در موقعیت نیروهای هسته ای روسیه ندیده ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید