روسیه: فایده‌ای برای حفظ جایگاه پیشین خود در اروپا نمی‌بینیم

کدخبر: ۵۲۸۵۰۷
سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: برای مسکو منطقی نیست که حضور دیپلماتیک خود را مانند سابق در غرب حفظ کند.
روسیه: فایده‌ای برای حفظ جایگاه پیشین خود در اروپا نمی‌بینیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: حضور مانند سابق در کشورهای غربی بی معنی است و تمایلی نیز وجود ندارد. هیچ تمایل و فایده ای برای حفظ جایگاه و حضور پیشین در کشورهای غربی وجود ندارد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: حضور مانند سابق در کشورهای غربی بی معنی است و تمایلی نیز وجود ندارد. هیچ تمایل و فایده ای برای حفظ جایگاه و حضور پیشین در کشورهای غربی وجود ندارد. مردم ما در شرایطی (در کشورهای غربی) کار می کنند که به سختی بتوان آن را انسانیت نامید.

سرگئی لاوروف ادامه داد: آنها (غربی ها) مشکلات مداوم، تهدید و حملات فیزیکی ایجاد می کنند. نکته اصلی این است که هیچ کاری در آنجا وجود ندارد، زیرا اروپا تصمیم گرفت خود را از ما جدا کرده و هرگونه همکاری اقتصادی را متوقف کند. 

به گفته لاوروف، کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین برعکس نیاز به توجه بیشتری دارند.

از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و کشورهای غربی، به طور گسترده نسبت به تأمین تسلیحات برای کی‌ یف اقدام کرده و همچنان به حمایت نظامی و غیرنظامی خود از این کشور ادامه می‌ دهند.

در این میان اعمال تحریم های مختلف علیه روسیه از برنامه های دیگر غرب برای مقابله با مسکو بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید