انتقاد اطلاعات از انتصاب فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل استقلال

کدخبر: ۵۲۸۵۱۱
اقتصادنیوز: اطلاعات در یادداشتی به انتقاد از انتصاب علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل استقلا پرداخت.
انتقاد اطلاعات از انتصاب فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل استقلال

به گزارش اقتصادنیوز،روزنامه اطلاعات نوشت:در خبرها آمده بود که دلیل اصلی برکناری آجرلو تکروی در تصمیم گیری و دخالت ندادن هیأت مدیره در امور باشگاه بوده است ولی آجرلو مدیری نیست که حتی وزارت ورزش قدرت برکناری وی را به همین راحتی و با کمترین حاشیه داشته باشد، چه برسد به اعضای هیأت مدیره.

بعضی از اهالی فوتبال دلیل برکناری آجرلو را مشکلات مالی باشگاه و بدهی چند ۱۰ میلیاردی این باشگاه می‌دانند که عمده آن به خاطر عدم توفیق وی در اجرای قرارداد تبلیغات محیطی بود که سال گذشته بعد از حواشی زیاد توانست از انحصار سازمان لیگ فوتبال خارج کند.

در نگاه اول این دلیل قابل قبول به نظر می‌‌رسد ولی با نگاهی به کارنامه مدیران عامل سابق همین باشگاه، می‌توان به این نتیجه رسید که ضعف در حوزه اقتصادی هیچوقت دلیل برکناری مدیران نبوده است زیرا عملکرد اکثر آنها موجب افزایش بدهی باشگاه شده است و این مورد امری عادی در مدیریت فوتبال محسوب می‌شود که مستوجب برکناری آن هم با این عجله نبوده است.

با اینکه برکناری آجرلو عجیب بود ولی عجیب تر از آن، جانشینی فتح ا… زاده بود زیرا همیشه برای انتخاب مدیر عامل استقلال،فتح‌ا…زاده گزینه آخر محسوب می‌شد که این بار بدون حرف و حدیث و داشتن رقیب به صندلی مدیریت استقلال تکیه زد.

فتح ا… زاده از مدیران قدیمی فوتبال است و حتی در دوره‌ای موفقیت‌های قابل توجهی هم برای استقلال به دست آورده ولی سال‌هاست که نتوانسته خود را به عنوان مدیری موفق مجدداْ به فوتبال معرفی کند و توفیق داشته باشد و انتخاب مجدد وی جای سئوال دارد.

با توجه به موارد فوق، به این نتیجه می‌رسیم که باید دلیل یا دلایل دیگری پشت پرده این جابجایی وجود داشته باشد.

جدا از ابهامات موجود در این ماجرا ، نقطه مشترک این جابجایی با همه جابجایی‌های فوتبال، پاسخگو نبودن مدیر عامل بعد از برکناری است.

آجرلو هم مانند بقیه مدیران فوتبالی بدون اینکه توضیحی بابت عملکردش و شایعاتی که در مورد معلوم نبودن محل هزینه میلیاردها تومان از بودجه باشگاه وجود دارد بدهد، رفت و فتح ا… زاده هم بدون نگرانی بابت مشکلات مالی باشگاه جانشین وی شد زیرا می‌داند روزی که برکنار شود لازم نیست بابت امور باشگاه و نتایج عملکردش به کسی توضیح دهد.

مهرماه سال گذشته آجرلو ادعا کرد در صورتی که تبلیغات محیطی را از سازمان لیگ فوتبال بگیرد، می‌تواند هر سال حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان برای باشگاه درآمد تولید کند در حالی که پرداختی سازمان لیگ بابت تبلیغات به این باشگاه ۱۵۰ میلیارد تومان بود. انتظار این است که حداقل در همین یک مورد مدیرعامل سابق باشگاه به هواداران توضیح دهد که بعد از آن همه کشمکش با سازمان لیگ و حاشیه سازی، از تبلیغات محیطی چه درآمدی نصیب باشگاه شده است؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید