نشست محرمانه شورای امنیت در پی فضاسازی‌ها درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه

کدخبر: ۵۲۸۵۲۹
منابع دیپلماتیک روز سه شنبه به وقت محلی گفتند یک نشست غیرعلنی در پی فضاسازی های اخیر غرب درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه تشکیل خواهد شد.
نشست محرمانه شورای امنیت در پی فضاسازی‌ها درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، همزمان با تشدید جنگ اوکراین و فضاسازی‌های غرب درخصوص ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه روز چهارشنبه به وقت محلی نشستی غیرعلنی دراین زمینه در شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهد شد.

منابع دیپلماتیک روز سه شنبه به وقت محلی گفتند این نشست غیرعلنی در پی فضاسازی های اخیر غرب درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه تشکیل خواهد شد.

قرار است آمریکا، انگلیس و فرانسه این موضوع را در نشست غیرعلنی شورای امنیت علیه ایران و نیز روسیه که خود از اعضای دائم و دارای حق وتو در این شورا است، مطرح کنند.

آمریکا در حالی که از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، حدود ۱۸ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است، مدت‌ها است ایران را به ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین متهم می‌کند که این موضوع از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران به شدت رد شده است.

رسانه های غربی در روزهای اخیر به فضاسازی درباره ادعای ارسال موشک و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شدت بخشیده اند.

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون در پاسخ به پرسشی درباره گزارش هایی ادعایی برخی رسانه های غربی مبنی بر وعده ایران به روسیه برای ارائه موشک های زمین به زمین، این فضاسازی ها را تایید نکرد و اعلام کرد که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی برای تایید گزارش های ادعایی وجود ندارد.

وزارت خارجه اوکراین در تداوم ادعاهای غرب از جمله  واشنگتن در بیانیه‌ای مدعی شده است:عرضه سلاح به روسیه برای جنگ‌افروزی علیه اوکراین اقدامی غیردوستانه است که ضربه‌ای جدی به روابط اوکراین و ایران وارد می‌کند.

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک کشورش با ایران را به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ارائه کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را فاقد صحت دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعاهای بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و  هدفمند دستگاه های رسانه ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و از همین رو آمادگی کشورمان را برای گفت‌وگو و مذاکره با اوکراین جهت رفع این اتهامات اعلام کرد.

کنعانی با اشاره به بیطرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای منازعه همواره ضمن مخالفت با ادامه جنگ، بر لزوم توقف درگیری و حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز تاکید کرده و در این ارتباط دیدارها و تماس های متعددی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان روسی و اوکراینی انجام گرفته است.

این مقام ارشد وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ یک موضع شفاف و خلل ناپذیر همواره بر رعایت اصل بنیادین حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و یکپارچگی تمام کشورها از جمله اوکراین بر اساس اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل تاکید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید