دستگیری 3 هزار نفر در پی حوادث اخیر/ تمام دانش‌آموزان بازداشتی آزاد شدند

کدخبر: ۵۲۸۶۸۹
اقتصادنیوز: احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مجلس از بازداشت و انتقال 3000 نفر در حوادث اخیر به زندان فشافویه خبر داد.
دستگیری 3 هزار نفر در پی حوادث اخیر/ تمام دانش‌آموزان بازداشتی آزاد شدند

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصرایران، احمد علیرضا‌بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید روز سه شنبه اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از زندان فشافویه گفت: سه هزار نفر از افرادی که در اتفاقات اخیر در استان تهران دستگیر شده اند به زندان فشافویه انتقال یافته‌ بودند و از این تعداد به جز 835 نفر بقیه از زندان آزاد شده‌اند.

 
  عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: این افراد با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. با توجه به اغتشاش زندان اوین و آنچه در آنجا افتاد، نزدیک به 1300 نفر از زندانیان زندان اوین به زندان فشافویه انتقال یافته‌اند. اینها البته زندانیان جرایم عمومی‌اند و طبیعتا این موضوع سبب اضافه شدن ظرفیت اضافه به زندان فشافویه شده است و این زندان نیز آمادگی لازم برای نگه‌داری از این تعداد زندانیان را ندارد.
 
  وی تاکید کرد: به رغم همه تلاش‌هایی که سازمان زندان‌ها برای رعایت استانداردها در نگه‌داری زندانیان انجام می‌دهد اما این ظرفیت علاوه سبب شده آن گونه که باید و شاید نتوانند از عهده این کار برآیند و کاستی‌هایی در بحث بهداشت، تغذیه و دسترسی به تلفن برای زندانیان وجود دارد و چون زندانیان تحت تاثیر فشار روانی قرار می گیرند این مشکلات خودش را چند برابر نشان می دهد. 
 
   او افزود: فشار روانی ناشی از بلاتکلیفی در بین این زندانیان باعث شده آنها از وضعیت موجود ناراضی باشند. به هر حال برای برخی ازاین افراد قرار وثیقه صادر شده است و خانواده ها منتظر پیامک دستگاه قضایی‌اند و شاید یک هفته و 10 روز بود که منتظر این پیامک بودند اما با توجه به اتفاقی که در زندان اوین افتاده این زندانیان در یک بلاتکلیفی قرار گرفته اند و همین باعث مشکلاتی شده است. 
 
   نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: آن چیزی که در زندان دیده می شود و دسترسی هایی که مورد انتظار برای زندانی است از شرایط استانداردی برخوردار نیست و علیرغم تلاش هایی که در زندان می شود که به درستی از عهده این کار بریایند ولی شرایط پیش آمده این اجازه را نمی دهد. 
 
   او ادامه داد: شرایط زندانی ها شرایط نامتعارفی است چراکه برخی از آنها در شرایط بلاتکلیفی برای صدور قرار یا ارسال پیامک به خانواده هایشان برای ودیعه قرار وثیقه هستند. 
 
   وی گفت: حدود 200 نفر از دانش آموزان در بین دستگیرشدگان بوده اند که در اولین فرصت آزاد شده اند. ما الآن زندانی دانش آموز درزندان فشافویه و زندان های دیگر نداریم. 200 دانشجو نیز بین دستگیرشدگان بوده اند که بخش عمده ای از آنها دانشجویان دانشگاههای آزاد بوده اند که تعداد قابل توجهی از آنها آزاد شده اند و قطعا برای این دانشجویان سابقه سیاسی و امنیتی ایجاد می شود.
 
   بیگی با بیان اینکه از بخش زنان زندان فشافویه بازدیدی نداشتیم،گفت: 360 نفر از دستگیرشان زنان بودند و تعداد آنهایی که در حال حاضر در زندان هستند قابل توجه نبود چراکه بخش عمده آنها با وثیقه آزادشده اند. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید