راستی آزمایی ادعای جنجالی نماینده اردبیل/کریم بنزما درباره اعتراضات ایران چه گفت؟

کدخبر: ۵۲۸۹۰۹
کریم بنزما در شب دریافت توپ طلایی سخنی در باره ایران ، اعتراضات خیابانی، و همینطور حجاب مطرح نکرده است.
راستی آزمایی ادعای جنجالی نماینده اردبیل/کریم بنزما درباره اعتراضات ایران چه گفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین نماینده اردبیل روز گذشته در نطق پیش از دستور خود و در پی واکنش های گسترده به سخنان قبلی اش در مورد علی دایی در صحن مجلس گفت که به دنبال اساعه ادب به علی دایی نبوده است. و در ادامه اظهار کرد که حتی کریم بنزما هم در حجاب به عنوان یک اصل دینی تاکید کرده است.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در جلسه علنی روز (چهارشنبه ۲۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد:«کریم بنزما چند شب پیش توپ طلا گرفت و از وی درباره اغتشاشات ایران سوال پرسیدند که وی گفت حجاب اصل و اساس اسلام است. بنابراین همه ما باید در اظهارات خود دقت کافی کنیم.»

ادعای اظهار نظر کریم بنزما در مورد حوادث ایران نخستین بار در روز ۲۵ مهر توسط سایت دیلی فوتبال منتشر شده است. یک روز بعد از انتشار این مطلب در دیلی فوتبال سایت فرارو مطلبی با همین عنوان و همین متن را در روز ۲۶ مهر منتشر کرده است. نماینده اردبیل در نطق پیش از دستور خود و در پی واکنش های گسترده به سخنان قبلی اش در مورد علی دایی در صحن مجلس گفت که به دنبال اساعه ادب به علی دایی نبوده است. و در ادامه اظهار کرد که حتی کریم بنزما هم در حجاب به عنوان یک اصل دینی تاکید کرده است. او نطق خود را با این جمله به پایان برد که همه باید در اظهارات خود دقت بیشتری داشته باشیم. این همه البته شامل خود آقای نماینده هم می شود.

بررسی های خبرآنلاین نشان می دهد گزارش دیلی فوتبال و به دنبال آن گزارش فرارو و همین طور نقل قولی که نماینده اردبیل از بنزما مطرح کرده ، همه نادرست بوده اند. کریم بنزما در شب دریافت توپ طلایی سخنی در باره ایران ، اعتراضات خیابانی، و همینطور حجاب مطرح نکرده است.

در مراسم اهدای توپ طلایی به کریم بنزما، همسر او و دوست دختر سابقش هر دو بدون حجاب اسلامی حاضر شده بودند.

متن انگلیسی و ترجمه فارسی سخنان کریم بنزما در مراسم دریافت توپ طلایی:

Thanks to all my teammates both in Madrid and in the French national team, to my coach, to my great president, who for me is a member of my family, because one day he gave me the opportunity to play and sign for Madrid and since that day he has always been by my side, he has supported me and has trusted me. He has all my respect. I want to thank the entire Lyon academy, without them I would not be here, and my family. It is an individual award , but it’s still a collective award

ترجمه متن ویدیو:

از هم تیمی هایم در مادرید و در تیم ملی فرانسه تشکر می کنم، از مربی ام، از رییس باشگاه {رئال مادرید}، که برای من دیگر یکی از اعضای خانواده ام شده است، چرا که به من فرصت داد تا برای رئال مادرید بازی کنم، و همواره در کنار من بود، از من حمایت کرد و به من اعتماد کرد و من برای او احترام شایسته ای قائل هستم. همین طور می خواهم از آکادمی لیون تشکر کنم که بدون آن ها من و خانواده ام امروز اینجا نبودیم. این جایزه ای است که به من آدم اعطا شده اما در واقع جایزه ای ست متعلق به یک جمع.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید