نگرانی بایدن درباره انتخابات میان دوره‌ای کنگره

کدخبر: ۵۲۸۹۹۲
رئیس‌جمهوری آمریکا درباره چشم‌انداز کمک‌های واشنگتن به اوکراین در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره ابراز نگرانی کرد.
نگرانی بایدن درباره  انتخابات میان دوره‌ای کنگره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن که در حمایت از «جان فترمن» یکی از نامزدهای دموکرات‌ها برای انتخابات کنگره به پیتزبورگ در ایالات پنسیلوانیا رفته بود در جمع خبرنگاران، درباره تاثیر پیروزی احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره بر جنگ اوکراین گفت: نگران هستم. ‌

رویترز گزارش داد، اخیرا، «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود که در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر، به اوکراین چک سفید امضا نخواهد داد.

رویترز نوشت: جمهوری‌خواهان درباره سیاست مهار روسیه دچار شکاف هستند و دیدگاه واحدی در این باره ندارند.

از زمان شروع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه تاکنون، آمریکا بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی به کی‌یف ارائه کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

از طرفی، روسیه هم در "اقداماتی تلافی‌جویانه" تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است. 

بسیاری از کارشناسان، ورود آمریکا و متحدانش به جنگ و حمایت تسلیحاتی آنها از کی‌یف را عامل طولانی شدن آن اعلام کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید