شیوع وسیع کرونا در راه است؟

کدخبر: ۵۲۹۳۱۲
سردار رسول رحیمی گفت: کرونا هنوز تمام نشده و استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود؛ اکنون که با شیوع آنفلوآنزا مواجه هستیم باید دقت داشته باشیم که احتمالا بعد از عبور از آن، مجددا با شیوع وسیع کرونا رو به رو شویم.
شیوع وسیع کرونا در راه است؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سردار رسول رحیمی، در ستاد پدافند غیر عامل خراسان شمالی که ظهر امروز ۳۰ مهر ماه در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیر عامل به معنای رصد، پیش بینی، پیش دستی و پیشگیری است و اگر به این موضوع توجه کنیم، بسیاری از اتفاقات رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اهداف پدافند غیر عامل در استان‌ها، ادامه داد: برنامه پاسخ اضطراری به حوادث و تهدیدها، حفظ تداوم کارکردهای ضروری هر دستگاه، برگشت پذیری پس از حادثه و تهدید، حفاظت از ساختار حیاتی، ارتقای آمادگی های پدافندی و کاهش دائمی آسیب پذیری‌های عمده دستگاه‌ها از جمله اهدافی است که در استان‌ها دنبال می‌شود.

وی گفت: خراسان شمالی در حوزه پدافند غیر عامل اقدامات موثری را انجام داده است که جای تقدیر دارد. این استان طی امسال ۱۵ عنوان برنامه در مسیر خود دارد که انتظار می‌رود همانند سال گذشته که همه ۹ طرح آن اجرایی شد، این ۱۵ طرح نیز طی امسال اجرایی شود.

رئیس کارگروه نظارت و بازرسی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کرونا هنوز تمام نشده و خسارات بسیاری از ابتدای شیوع این بیماری به کشور وارد شد که بخشی از آن‌ها مربوط به از دست رفتن عزیزانمان و بخشی مربوط به خسارت‌های مالی است.

وی تأکید کرد: خیلی از کارها صرفا نیاز به هزینه بالا ندارد و باید پیش دستی کنیم تا خسارتی وارد نشود یا آن خسارت، کنترل شود.

سردار رحیمی گفت: به نظرم، آنچه در تهدید است در فرصت نیست و تجربیات ناشی از تهدید می‌تواند بسیار برای آینده راه گشا باشد تا ضعف‌هایمان را در بخش‌های مختلف جبران کنیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که کرونا هنوز تمام نشده و استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود؛ اکنون که با شیوع آنفلوآنزا مواجه هستیم باید دقت داشته باشیم که احتمالا بعد از عبور از آن، مجددا با شیوع وسیع کرونا رو به رو شویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید