این سیاستمدار معروف به قتل متهم شد

کدخبر: ۵۲۹۴۸۲
در اسلام آباد شکایتی از عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان با اتهام قتل ثبت شده است.
این سیاستمدار معروف به قتل متهم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، پرونده‌ای قضائی علیه «عمران خان»، نخست وزیر پیشین پاکستان با شکایت فردی به نام «محسن رنج‌ها» در دبیرخانه یکی از کلانتری‌های اسلام آباد ثبت شده است.

در همین ارتباط گفته شده که پلیس اسلام آباد روز شنبه پرونده تلاش برای قتل را درباره عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف تشکیل داده است.

علاوه بر این، پرونده دیگری مرتبط با تروریسم علیه دبیر کل حزب تحریک انصاف و ۱۰۰ نیروی کاری این حزب به اتهام خشونت در جریان اعتراضات ثبت شده است.

اعلام پرونده قتل علیه عمران خان یک روز پس از رأی کمیسیون نظارت بر انتخابات صورت گرفت که بر اساس آن رأی، عمران خان از فعالیت سیاسی محروم می‌شود. از سوی دیگر، گروهی از طرفداران حزب جنبش عدالت پاکستان به رهبری عمران خان به دنبال تصمیم کمیسیون انتخابات برای محرومیت وی از انجام هرگونه فعالیت سیاسی در شهرهای مختلف از جمله اسلام آباد، کراچی، لاهور و پیشاور تظاهرات برپا کردند.

به گزارش رسانه‌های داخلی این کشور، معترضین با تجمع در نقاط مختلف پایتخت این کشور، تظاهرات کردند. در این تظاهرات بین نیروهای امنیتی و برخی شرکت کنندگان درگیری به وجود آمده است و نیروهای امنیتی به سمت معترضین گاز اشک آور شلیک کرده اند.

کمیسیون انتخابات پاکستان روز جمعه اعلام کرد که عمران خان، نخست وزیر پیشین این کشور واجد شرایط شرکت در هیچ انتخابات آتی یا داشتن هیچ سمت دولتی نیست.

بر اساس این گزارش که خبرگزاری فرانسه منتشر کرد، «عمران جوهر» وکیل نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرد که عمران خان به مدت ۵ سال از نامزدی در هر سمت سیاسی منع شد، زیرا کمیسیون انتخابات این کشور حکم داد که او مقامات را در مورد هدایایی که در زمان قدرت دریافت کرده، گمراه کرده است.

وکیل عمران خان ادامه داد: کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرده است که عمران خان در اعمال فساد دست دارد. ولی ما از این حکم نزد دادگاه عالی اسلام آباد شکایت خواهیم کرد.

باید اشاره کرد که این تصمیم توسط ۵ عضو کمیسیون انتخابات پاکستان گرفته شد که بر اساس آن عمران خان دیگر عضو پارلمان فدرال نیست.

این تصمیم کمیسیون انتخابات پاکستان در حالی اتخاذ می‌شود که رسانه‌های محلی این کشور اخیراً از حکم بازداشت عمران خان در ارتباط با پرونده تهدید یک قاضی زن در ۳۰ آگوست گذشته خبر داده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید