تهران به حالت آماده باش درآمد

کدخبر: ۵۲۹۵۷۰
اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران برای وقوع توفان لحظه‌ای در این استان از آماده‌باش مدیریت بحران برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.
تهران به حالت آماده باش درآمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  حامد یزدی مهر، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی استان تهران گفت: وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان لحظه ای برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دوم و سوم آبان ماه پیش بینی شده است.

امکان خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان تهران 

وی با بیان اینکه شدت وزش باد برای روز دوشنبه طی بعد از ظهر و شب شدید پیش بینی شده است گفت: طبق اعلام هواشناسی، خیزش گرد و خاک به خصوص در نیمه جنوبی و غربی استان تهران همراه با نفوذ گرد و غبار از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود. در همین راستا به شهروندان توصیه می‌کنیم که با توجه به منطقه اثر مخاطره پیش بینی شده نکات ایمنی لازم را مد نظر داشته باشند.

لزوم توجه به توصیه ها حین وقوع طوفان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی و عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی، فاصله گرفتن از شیشه پنجره‌ها، عدم تردد در محدوده تراس و پشت بام و... از توصیه‌هایی است که باید حین وقوع طوفان به آن توجه کرد. همچنین دوری و عدم توقف درمحدوده حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، مکان‌ها و... نیز حیم وقوع طوفان توصیه می شود.

طوفان در راه تهران/ هواشناسی هشدار داد

وی افزود:‌ همچنین اداره کل بحران استان تهران توصیه‌ها و هشدارهای لازم را برای مقابله حوادث احتمالی ناشی از این پدیده به دستگاه‌های امدادی و خدماتی ارائه کرده و آنان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

یزدی مهر در ادامه با اشاره به عملکرد نیمه نخست سال ۱۴۰۱ اداره کل مدیریت بحران استان تهران و مجموعه پیگیری‌ها و مکاتبات این اداره گفت: طی شش ماه اول سال جاری به بیش از ۱۵۰۰ مکاتبه پاسخ داده شده است.

آبرسانی به همدان و اقدامات سیلاب مرداد از شاخص ترین اقدامات مدیریت بحران استان تهران

وی در ادامه اقدامات اداره کل مدیریت بحران استان تهران در خصوص جهاد آبرسانی به استان همدان، اقدامات میدانی این اداره کل در سیلاب مردادماه و برگزاری اربعین حسینی را از شاخص اقدامات انجام شده دانست و در این باره گفت: پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی فرآیند مدیریت بحران است و مؤثرترین راه برای مدیریت بحران پیشگیری و آمادگی است.

وی با بیان اینکه اجرای مانورها و تمرین‌ها بهترین مسیر در راه پیشگیری است اظهار کرد: آموزش متأثر از بحران و اجرای این آموخته‌ها توسط مدیران متولی امر مهمترین مؤلفه در حوزه آمادگی بوده و در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی ستادهای مدیریت بحران استان تهران تدوین شده است. آموزش زمینه ساز و مقدمه انجام کار درست است و ارائه کار محتوایی حاصل آموزش‌های انجام شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک