هیاهوی اسرائیل برای پنهان کردن حضور نظامی‌اش در اوکراین

کدخبر: ۵۳۰۰۹۹
یکی از دلایل هیاهوی اخیر رژیم صهیونیستی در رابطه با فعالیت پهپادی روسیه در آسمان اوکراین، فرار از فشارهای مسکو به تل‌آویو است که خواهان پایان دادن به همکاری گسترده تسلیحاتی با اوکراین بوده و توانسته بود تا حدودی نگاه جامعه جهانی به این مساله را باعث شود.
هیاهوی اسرائیل برای پنهان کردن حضور نظامی‌اش در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین با وجود هیاهو و جنجال‌آفرینی رژیم صهیونیستی و ادعاهایش در مورد همکاری تسلیحاتی برخی کشورها با روسیه در جنگ علیه اوکراین، تل‌آویو خود از مهم‌ترین حامیان تسلیحاتی یکی از طرف‌های این جنگ یعنی اوکراین محسوب می‌شود.

 پایگاه عبری‌زبان واللا نیوز در گزارشی که چند روز پیش منتشر شد اعتراف کرد: دولت اوکراین امیدوار است همکاری نظامی فیمابین (در سایه ادعاهای مربوط به همکاری تهران و مسکو) عمق بیشتری پیدا کند، امری که به خودی خود بیانگر وجود این همکاری بوده و باعث شده است تا کی‌یف منتظر عمیق‌تر شدن آن باشد.

سفارت اوکراین در فلسطین اشغالی در یادداشتی به وزارت خارجه اسرائیل ابراز امیدواری کرد، همکاری بین دو طرف در بخش پدافند موشکی و هواپیمای بدون سرنشین گسترش پیدا کند.

در این یادداشت تاکید شده است، اوکراین به شدت دنبال دریافت سامانه‌های پدافندی از اسرائیل در نزدیک‌‌ترین زمان ممکن است و در این میان نگاه ویژه و خاصی به در اختیار گرفتن سامانه پدافند لیزری معروف به «شعاع آهنین» دارد و در کنار آن سامانه‌های دیگری همچون صاعقه۸، پاتریوت، گنبد آهنین، فلاخن داود و حیتس نیز مد نظر کی‌یف است.

سفارت اوکراین علاوه بر آن از اسرائیل خواست تا به کی‌یف در رابطه با آموزش نظامیان اوکراین برای استفاده از این تسلیحات هم کمک کند.

به اعتقاد کارشناسان، یکی از دلایل هیاهوی اخیر رژیم صهیونیستی در رابطه با فعالیت پهپادی روسیه در آسمان اوکراین، فرار از فشارهای مسکو به تل‌آویو است که خواهان پایان دادن به همکاری گسترده تسلیحاتی با اوکراین بوده و توانسته بود تا حدودی نگاه جامعه جهانی به این مساله را باعث شود. در همین حال اعلام رسمی عدم ارسال تسلیحات به اوکراین از زبان وزیر جنگ اسرائیل نیز علاوه بر این دلیل، بیانگر نگرانی تل‌آویو از ارسال تسلیحات پدافندی به اوکراین و نمودار شدن ضعف‌های آن است، چون بیم آن دارد که این اقدام ضعف این سامانه‌ها را که تا به امروز صرفاً کارشناسان اسرائیلی از آن آگاهی داشتند، نزد عموم از جمله رقبا آشکار کند و دست اسرائیل را در جنگ‌های بعدی خالی بگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید