هشدار بایدن به روسیه درباره استفاده از سلاح هسته‌ای

کدخبر: ۵۳۰۱۰۶
و بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در سخنانی گفت که اگر روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی استفاده کند، در اینصورت اشتباه بزرگی را مرتکب خواهد شد.
هشدار بایدن به روسیه درباره استفاده از سلاح هسته‌ای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات مقامات روس درباره استفاده احتمالی اوکراین از «بمب کثیف» اعلام کرد که لفاظی‌های هسته ای روسیه غیرمسئولانه است و مسکو سابقه متهم کردن دیگران به مواردی دارد که خود قصد انجام آن را دارد.

از سوی دیگر، سخنگوی پنتاگون ظهر روز سه شنبه به وقت واشنگتن اعلام کرد که «ما هیچ نشانه‌ای ندیده‌ایم که روسیه تصمیم یا قصد استفاده از سلاح هسته‌ای یا بمب کثیف را داشته باشد».

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه نگرانی خود را با همتایان فرانسوی، ترکیه‌ای و انگلیسی نسبت به "استفاده احتمالی اوکراین از بمب‌های کثیف" به اشتراک گذاشت؛ اما اوکراین چنین ادعایی را نمی‌پذیرد و در عوض خود ادعا می‌کند که "روسیه احتمالا از چنین بمب‌ها و یا تسلیحاتی‌ استفاده خواهد کرد."

بمب کثیف، بمبی است که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای برای پراکندن مواد پرتوزا و آلایش هسته‌ای محیط استفاده می‌شود.

 اگر چه در بمب کثیف از انفجار هسته‌ای استفاده نمی‌شود، اما به دلیل آلوده کردن محیط به مواد رادیواکتیو بعضا آنها را جزو سلاح‌های هسته‌ای به حساب می‌آورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید