جام جهانی قطر بسیار متفاوت از دوره های گذشته است

کی‌روش: دنیا را بگردید مثل ایرانی‌ها پیدا نمی‌کنید

کدخبر: ۵۳۰۴۲۷
اقتصادنیوز: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به تمجید از بازیکنان ایرانی پرداخت و آنها را با غیرت و تلاشگر خواند.
کی‌روش: دنیا را بگردید مثل ایرانی‌ها پیدا نمی‌کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کارلوس کی‌روش پیش از جام جهانی 2022 قطر در خصوص شرایط تیم ملی کشورمان صحبت کرد.

کی‌روش در خصوص بازگشتش به تیم ملی ایران اظهار داشت: تنها 7 تا 10 روز پیش از انتخابم با فدراسیون فوتبال ایران مذاکره کردم. به من گفته شد که من یکی از گزینه‌هایی هستم که می‌تواند هدایت تیم ملی ایران را برعهده گیرد. آنها از من پرسیدند که آیا این پیشنهاد را قبول می‌کنم یا خیر.

وی ادامه داد: در آن زمان من شغلی نداشتم و در خانه بودم. گفتم که بله، من آماده هستم، این یک افتخار بزرگ است که سرمربی تیم ملی ایران یا هر تیم ملی دیگری بشوم.

سرمربی تیم ملی کشورمان تصریح کرد: من این فرصت و این پیشنهاد را جایزه‌ای از ایران برای کارهای قبلی‌ام نمی‌دانم. من نمی‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا برای تفریح و سرگرمی وارد جام جهانی بشوم. من این پیشنهاد را با تمام احساس مسئولیت و تعهدم نسبت به تیم ملی ایران قبول کردم. من انتخاب و چاره دیگری ندارم جز اینکه تلاش کنم تا تیم ملی ایران بهتر شود و بهبود پیدا کند.

کی‌روش در خصوص اینکه چطور تیم ملی ایران برای جام جهانی قطر که بسیار منحصربفرد و بی‌سابقه است،‌ آماده می‌شود، گفت: ما تنها یک هفته برای آماده‌سازی زمان داریم. این جام جهانی در حالت فشرده در حال برگزاری است ولی چه می‌شود گفت. این رقابت برگزار می‌شود و ما باید بهترین نمایشمان را به اجرا بگذاریم. با این حال طی 7 روز چطور یک تیم آسیایی یا آفریقایی قرار است با قدرتمندان اروپا رقابت کند؟

وی ادامه داد: بازیکنان اروپایی و آمریکای جنوبی در حال حاضر در تیم‌های رئال مادرید یا در شهرهای میلان و لندن بازی می‌کنند. شما می‌توانید با ماهواره فضایی یا بوئینگ 737 رقابت کنید؟ فوتبالیست‌های انگلیسی 14 بازی در لیگ خودشان پیش از اینکه با ما رقابت کنند، انجام خواهند داد. این جام جهانی با گذشته فرق دارد زیرا در دوره‌های قبل بازیکنان پس از اینکه 75 تا 80 بازی را انجام می‌دادند، پا به رقابت جام جهانی می‌گذاشتند که الان این مسئله وجود ندارد.

کی‌روش تصریح کرد: آنها اکنون با آمادگی بدنی بسیار بالا وارد جام جهانی خواهند شد. پیش از جام جهانی 2018 روسیه، ما سعی داشتیم بازیکنان خود را بیشتر تمرین بدهیم تا آماده‌تر شوند ولی تیم‌های انگلیس یا مثلا آلمان سعی می‌کردند به بازیکنان خود با ملایمت تمرین بدهند زیرا آنها 80 بازی در فصل انجام داده بودند و بسیار خسته بودند.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: هیچ کس نمی‌داند که در قطر چه اتفاقی رخ خواهد داد ولی اروپایی‌ها در این جام جهانی خوش خواهند درخشید.

کی‌روش در رابطه با کیفیت منحصربفرد تیم ملی ایران گفت: من هیچ بازیکنانی را در دنیا مثل ایرانی‌ها ندیده‌ام که آنقدر برای کشورمان خودشان را وقف کنند و آنقدر بازی در تیم ملی برایشان اهمیت داشته باشد. آنها می‌خواهند با پیراهن تیم ملی جلو بروند و به آن خدمت کنند. من تاکنون بازیکنانی مثل بازیکنان ایران ندیده‌ام که با چنین امکانات کم، آنقدر از همه چیزشان مایه بگذارند و برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند. با چنین امکانات، پاداش و فرصت‌هایی آنها به نظرم عالی کار کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاحبه با ورلدساکر در انتها گفت: در شرایط کنونی جهان، ما حامل یک پیام هستیم، آن هم اتحاد و صلح است. وظیفه ما اصلا سیاسی نیست، اصلا اقتصادی نیست و ما سعی داریم تا سرگرمی و خوشحالی را به مردم اضافه کنیم. ما در تلاش هستیم تا مردم ایران به فرهنگ و تاریخ خودشان افتخار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید