باد و باران شدید در راه این استان/ ارتفاعات برف می بارد

کدخبر: ۵۳۰۵۲۴
اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی استان تهران از رگبار باران، وزش باد شدید و بارش پراکنده برف در ارتفاعات این استان خبر داد.
باد و باران شدید در راه این استان/ ارتفاعات برف می بارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار  سطح زرد  از فعالیت سامانه بارشی و بارش باران، رگبار باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی برای بعدازظهر جمعه و شنبه شب خبر داده است. این وضعیت در این مدت به‌ویژه در نواحی غربی و جنوبی استان تهران با بارش پراکنده برف در ارتفاعات بالادست و پدیده مه به‌ویژه در ارتفاعات و نیمه‌شمالی استان همراه خواهد بود.

هشدار هواشناسی؛ باران سنگین در راه این استان

همچنین برابر پیش‌بینی هواشناسیی درپی این مخاطره رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد واحتمال نفوذ گردوغبار از استان‌های مجاور طی عصر و شب جمعه و روز شنبه به‌ویژه در نواحی غربی و جنوبی دور از انتظار نیست.

همچنین لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، احتمال بارش برف در ارتفاعات بالا دست و نزدیک قله ها، احتمال ریزش کوه، احتمال آب گرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به صنایع کشاورزی نیز دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی پرهیز از صعود به قله‌ها، احتیاط در تردد از جاده‌های کوهستانی، استحکام تاسیسات کشاورزی، مراقبت از محصولات کشاورزی، استحکام سازه‌های موقت، عدم توقف در اطراف رودخانه‌ها و اقدامات لازم توسط ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط را توصیه می‌کند.

گفتنی است که هشدار  زردرنگ  به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید