دیلی تلگراف مدعی شد

ایران در پهپادهایش از محصولات آمریکایی، کانادایی، هلندی و ژاپنی بهره برده است

کدخبر: ۵۳۱۲۳۴
دیلی تلگراف در گزارشی مدعی شده است که ایران در ساخت پهپادهای خود از قطعات خارجی متعلق به کشورهایی چون آمریکا، کانادا، هلند و ژاپن استفاده می کند.
ایران در پهپادهایش از محصولات آمریکایی، کانادایی، هلندی و ژاپنی بهره برده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، روزنامه دیلی تلگراف در ادامه جنجال ها پیرامون پهپادهای روسیه علیه اوکراین، گزارشی درباره پهپادهای شاهد 136 و مهاجر 6 منتشر کرده و مدعی شد، مهندسین ایرانی در ساخت این پهپادها از قطعاتی بهره برده اند که توسط شرکت های مطرح ژاپنی نظیر سونی و پاناسونیک، و شرکت های آمریکایی، هلندی و کانادایی تولید می شوند.

این روزنامه به نقل از منابع نظامی اوکراین که مدعی بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین هستند، افزوده است بسیاری از این قطعات اساسا برای مصارف غیر نظامی از جمله کشاورزی، هوانوردی، و لوازم منزل طراحی شده اند و در اینترنت در دسترس هستند، اما مهندسان ایرانی از آن به صورت دوگانه بهره برده و در محصولات نظامی به کار بسته اند.

بنا بر گزارش تلگراف، قرار است در اجلاس G7، سران کشورهای عضو، درباره پهپادهای ایرانی و اتهام بهره گیری ایران از قطعات خارجی گفت و گو کنند و اسرائیل نیز برای ارائه اطلاعات علیه ایران به سران این کشورها اعلام آمادگی کرده است.

یادآور می شود، ایران مکررا هرگونه استفاده از پهپادهای خود در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید