کشف یک حیوان عجیب و خطرناک +عکس

کدخبر: ۵۳۱۳۶۹
انتشار یک تصویر در فیسبوک از حیوانی که توسط یک گربه شکار شده بود، منجر به شناسایی اولین پستاندار غیر بومی بریتانیا شد که از دهه ۱۹۲۰ در بریتانیا سکونت دارد. پیش از این هرگز یک حشره‌خوار دندان سفید بزرگ در سرزمین اصلی بریتانیا یافت نشده بود.
کشف یک حیوان عجیب و خطرناک +عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ؛حشره‌خوار دندان سفید بزرگ به اولین گونه جدید از پستانداران تبدیل می‌شود که طی یک قرن اخیر در بریتانیا کشف شده است و بوم‌شناسان نگرانند که این گونه، جانوران دیگر از نوع خود را تهدید کند.

پس از انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی که منجر به کشف این حیوان شد، حشره‌خوار دندان سفید بزرگ به اولین گونه جدید کشف شده پستاندار در بریتانیا در یک قرن گذشته تبدیل شد.

انتشار یک تصویر در فیسبوک از حیوانی که توسط یک گربه شکار شده بود، منجر به شناسایی اولین پستاندار غیر بومی بریتانیا شد که از دهه ۱۹۲۰ در بریتانیا سکونت دارد. پیش از این هرگز یک حشره‌خوار دندان سفید بزرگ در سرزمین اصلی بریتانیا یافت نشده بود.

با این حال، بوم‌شناسان نگرانند که این حیوان جمعیت "حشره خوارهای کوتوله‌"(pygmy shrews) بریتانیایی را از بین ببرد. مشابه اتفاقی که در ایرلند اتفاق افتاد، جایی که حشره‌خوارها برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در آن ظاهر شدند.

 

ملیسا یانگ(Melissa Young)، یکی از مدیران بازاریابی دیجیتال در ساندرلند، تصاویری از این حشره‌خوار جدید که توسط گربه‌اش در گاراژ شکار شده بود، منتشر کرد که منجر به کشف آن توسط یان باند(Ian Bond)، بوم‌شناس شد.

آزمایش‌های انجام‌شده توسط متخصصان انجمن پستانداران بریتانیا تایید می‌کند که این یک حشره‌خوار دندان‌ سفید بزرگ‌ است که در غرب قاره اروپا، گرنزی، آلدرنی و هرم و همچنین بخش کوچکی از شمال آفریقا یافت می‌شود.

عکس | پستاندار جدیدی که در بریتانیا پیدا شد؛ کشف قرن!

ملیسا یانگ می‌گوید که از اینکه حیات وحش نزدیک به خانه او می‌تواند به این کشف جدید منجر شود شگفت زده شده است.

 

یانگ توضیح می‌دهد: من همیشه گربه‌هایم را در داخل خانه نگه داشته‌ام تا تاثیر آن‌ها بر حیات وحش را کاهش دهم، بنابراین وقتی آنها به طور مرتب شروع به شکار حشره‌خوارها کردند واقعاً شگفت‌زده شدم. خانم یانگ گفت خوشبختانه، بیشتر آنها توانستند بدون اینکه آسیبی ببینند، فرار کنند، اما مطالعه آن دسته‌ای که موفق به فرار نشدند، منجر به این کشف ارزشمند شد.

حیات وحش نزدیک به محل زندگی شما شگفت‌انگیز است و من از ایان به خاطر مشاهدات و راهنمایی‌هایش سپاسگزارم که باعث شد نگاه دقیق‌تری به چیزی بیندازیم که بیشتر مردم توجهی به آن ندارند.

یان باند، بوم شناس، می‌گوید که توجه او به این حشره‌خوار سفید دندان از آن جهت جلب شد که سری متمایز و شبیه به یک شخصیت متعلق به برنامه تلویزیونی کودکان داشته است.

خانم یانگ پس از تماس با آقای باند، این مورد مشکوک را در فریزر خود نگه داشت تا آزمایشات بیشتری انجام شود. آزمایش دی‌ان‌ای تایید کرد که این یک حشره‌خوار دندان سفید بزرگ است.

آلن مک‌دویت(Allan McDevitt)، می‌گوید که جای تعجب نیست که حشره‌خوار دندان سفید بزرگ‌ پس از شناسایی شدن در ایرلند بیش از یک دهه پیش، اکنون به سرزمین اصلی بریتانیا راه یافته باشد.

آقای مک‌دویت می‌گوید: این یک پیشرفت نگران‌کننده است زیرا این حشره‌خوار مهاجم به وضوح با ناپدید شدن محلی کوتوله‌های بومی در ایرلند مرتبط بوده است.

مشخص شده که این پستاندار در جزایر دیگر با سایر گونه‌های حشره‌خوار رقابت می‌کند، بنابراین ضروری است که پراکندگی و اثرات بالقوه آن بر روی گونه‌های دیگر به سرعت ارزیابی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید