وزیر ارتباطات: مردم به پلتفرم‌های بومی اعتماد خواهند کرد!

کدخبر: ۵۳۱۷۲۲
اقتصادنیوز: زارع پور تاکید دارد سه موضوع را در مورد همه پلتفرم‌های داخلی، چه شبکه اجتماعی چه خدمات‌رسان، در دستور کار قرار داده‌ایم که اگر محقق شوند، مردم حتما استقبال خواهند کرد.
وزیر ارتباطات: مردم به پلتفرم‌های بومی اعتماد خواهند کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه رونمایی از طرح حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور، اعلام کرد که مردم حتما از پلتفرم‌های بومی استقبال خواهند کرد چرا که بحث کیفیت در این پلتفرم‌ها مد نظر قرار گرفته است. او تاکید کرد پلتفرم‌های بومی قرار است که مزیت بیشتری نسبت به مدل‌های خارجی داشته باشد و خاطر نشان کرد که محفوظ بودن اطلاعات مردم نیز کاری خواهد کرد تا آنها به کسب و کارهای بومی اعتماد کنند.

«عیسی زارع پور» در حاشیه مراسم رونمایی از طرح حمایت از مشاغل اینترنتی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه اعتماد مردم را برای استفاده از پلتفرم‌های داخلی جلب می‌کنید، گفت: «ما سه موضوع را در مورد همه پلتفرم‌های داخلی، چه شبکه اجتماعی چه خدمات‌رسان، در دستور کار قرار داده‌ایم که اگر محقق شوند، مردم عزیز ما حتما استقبال خواهند کرد. بحث اول کیفیت است یعنی اگر پلتفرمی را راه‌اندازی می‌کنیم نه تنها به اندازه مشابه خارجی کیفیت داشته باشد بلکه کیفیتش بیشتر باشد. دوم اینکه نسبت به نمونه بین‌المللی مزیت و قابلیت‌های جدیدی داشته باشد. سومین موضوع که به نظرم مهم نیز هست، اعتماد مردم است که با محفوظ بودن اطلاعاتشان در این پلتفرم‌ها، مردم می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند.»

او با بیان اینکه برای هر سه موضوع تدبیر کرده‌اند، وعده داد به زودی لایحه حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران که آماده شده به دولت می‌رود تا خیال مردم در این زمینه آسوده شود.

گفتنی است رئیس سازمان فناوری اطلاعات 20 بهمن ماه سال 1400 اعلام کرده بود این لایحه تا پایان سال 1400 آماده خواهد شد.

اما آیا طرح حمایت از کسب‌وکارها منجر به انحصار برای پلتفرم‌های خاص نمی‌شود؟ زارع‌پور در پاسخ به این سوال دیجیاتو گفت آیین‌نامه را به شکلی پیش‌بینی کرده‌اند تا به هیچ وجه انحصار ایجاد نشود: «ما فضا را برای پلتفرم‌های مشروع که شرایط و ضوابط را دارند، باز گذاشتیم. این روزها مشاهده می‌کنید در حال حمایت از 4-5 پیام رسان و شبکه اجتماعی داخلی هستیم تا هر کدام که مورد اقبال مردم واقع شدند، بتوانند فضای رقابت را به خودشان اختصاص دهند.»

او با تاکید بر اینکه نظر مردم و انتخابشان برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است بار دیگر اظهار داشت شرایط را به گونه‌ای خواهند چید تا انحصار ایجاد نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید