طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس به کجا رسید؟

کدخبر: ۵۳۱۷۵۹
بر اساس شاخص های تعریف شده ۲ نماینده به تعداد نمایندگان استان یزد اضافه خواهد شد.
طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس به  کجا رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از پایان بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

محمدصالح جوکار، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ، با اشاره به بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: بحث افزایش تعداد نمایندگان مجلس چندین شاخص از لحاظ پراکندگی جمعیت، مسائل امنیتی، جمعیت و محرومیت دارد که در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی نماینده مردم یزد در مجلس را در ادامه می‌خوانید:

*برخی از استان ها از نظر تعداد نمایندگان مجلس مشکلی ندارند،  برخی از استان ها نیاز به بررسی مجدد داشت که کارگروه با حضور مجمع نمایندگان آن استان نشستی برگزار خواهد کرد و در صورت امکان تا پایان هفته آینده این موضوع به سرانجام برسد.

*طبق شاخص های تدوین شده به استان ها یک یا دو نماینده اضافه خواهد شد و برخی استان ها هم بر اساس این شاخص ها شاید مشمول این طرح نشود.

جوکار

*استان یزد با توجه به شاخص ها، جزء این طرح خواهد بود، بر اساس شاخص های تعریف شده ۲ نماینده در این طرح به تعداد نمایندگان استان یزد اضافه خواهد شد.

*نهایتا پس از به اتمام رسیدن این طرح در کمیسیون، در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد و اگر رأی بیاورد، مشکل حوزه های انتخابیه حل خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید