رتبه 3 کارشناسی ارشد ، چرا دزدی می کرد؟

کدخبر: ۵۳۱۷۹۲
چهار همشهری، اعضای یکی از باندهایی هستند که دستگیر شده‌اند. شاهین مغز متفکر و طراح این سرقت‌ها است، جوانی که رتبه سه کنکور ارشد را کسب کرده اما از بد روزگار کارش به سرقت کشیده شده است.
رتبه 3 کارشناسی ارشد ، چرا دزدی می کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز،  روزنامه ایران در گزارشی که به نحوه سرقتهای این باند 4نفره اختصاص داده با شاهین گفت و کرده است.

بخشی از این گفت وگو را می خوانید:

سرقت‌ها را چطور انجام می‌‌دادید؟ در خیابان‌های بالای شهر پرسه می‌‌زدیم و با تاریک شدن هوا، به سراغ خانه‌هایی می‌‌رفتیم که چراغ‌هایشان خاموش بود. زنگ در را به صدا درمی‌آوردیم اگر کسی پاسخگو نبود، خودمان را به بالکن طبقه اول رسانده و با تخریب در وارد می‌‌شدیم. خیلی سریع، در کمتر از 5 دقیقه سرقت می‌‌کردیم چون می‌‌ترسیدیم نکند صاحب خانه سر برسد، به همین دلیلی خیلی معطل نمی‌کردیم.

کمترین سرقت‌تان چه بود؟ در یکی از سرقت‌ها وقتی وارد بالکن شدیم، در بالکن باز بود. صاحب خانه یادش رفته بود در را ببندد. از آن خانه فقط دو گیتار سرقت کردیم.

چرا سرقت می‌‌کردید؟ به خاطر فقر و بی پولی، همدستم که بازداشت شده یکی از گچکاران ماهر و حرفه‌ای است. خود من رتبه سه کنکور سراسری کارشناسی ارشد بودم و در یکی از دانشگاه‌های معتبر تهران درس خواندم.

چرا با مدرکت کار نکردی؟چون کار نبود. مدتی به عنوان مشاور کنکور کار کردم ولی حقوقش خیلی پایین بود.

با همدستت چطور آشنا شدی؟ داخل قهوه‌خانه در شهرمان نشسته بودیم، هر کسی از مشکلاتش گفت که البته مشکل همه پول بود. یک دفعه به این موضوع رسیدیم که سرقت کنیم. از شهرستان راهی تهران شده و چند سرقت انجام  دادیم و بعد از سرقت راهی شهر خودمان  شدیم. هیچ کسی دلش نمی‌خواهد سارق شود، مشکلات ما را وادار به این کار کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید