سالیوان و زلنسکی با یکدیگر دیدار کردند

کدخبر: ۵۳۲۴۴۳
در دیدار سالیوان با آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین نیز همکاری میان دو کشور و تداوم حمایت واشنگتن از کی‌یف برابر روسیه مورد بررسی قرار گرفت.
سالیوان و زلنسکی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای رسمی ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد،  در دیدار جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین حمایت واشنگتن از کی‌یف مورد تاکید قرار گرفت.

در این دیدار که جمعه صورت گرفت، دو طرف در مورد حمایت بیشتر از اوکراین از سوی ایالات متحده برای دفاع و آزادسازی خاک این کشور، افزایش توانمندی‌های اوکراین برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، حمایت مالی و مسائل بشردوستانه، تقویت تحریم‌ها علیه روسیه  و تحکیم حمایت بین‌المللی از اوکراین گفت و گو کردند.

این گزارش حاکی است، در دیدار سالیوان با آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین نیز همکاری میان دو کشور و تداوم حمایت واشنگتن از کی‌یف برابر روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

یرماک در این دیدار گفت، حضور سالیوان در کی‌یف پیام بسیار مهمی در مورد حمایت آمریکا از اوکراین است. به ویژه این که این پیام در زمانی داده می‌شود که اوکراین به طور دائم با موشک‌ها و پهپادها مورد حمله قرار می‌گیرد.

یرماک اضافه کرد، برای ما غیرممکن بود که نه تنها به مدت هشت ماه از کشور خود دفاع کنیم، بلکه حتی پیش برویم و سرزمین‌ خود را آزاد کنیم.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد، هیات آمریکایی در نشستی با حضور معاونان دفتر رئیس جمهور اوکراین، کریلو بودانوف رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین،الکساندر کوباکوف وزیر زیرساخت های اوکراین، آلمان گالوشنکو وزیر انرژی اوکراین و رستم اومروف رئیس صندوق املاک دولتی، والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و نمایندگان فرماندهی عالی نظامی اوکراین در جریان وضعیت جبهه و نیازهای کلیدی ارتش اوکراین به ویژه در مورد حفاظت از حریم هوایی قرار گرفت.

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با رئیس جمهور اوکراین

سالیوان همچنین درباره پیامد حملات موشکی روسیه به تأسیسات زیرساختی حیاتی در اوکراین با مقامات این کشور رایزنی کرد. نتایج و چشم انداز "ابتکار غلات" نیز در این دیدار مورد بررسی و تحلیل طرفین قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید