ترامپ به هوادارانش: آماده باشید

کدخبر: ۵۳۲۵۰۰
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که دونالد ترامپ قصد دارد با سوار شدن بر موج پیروزی‌های احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای روز سه‌شنبه، رسما برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام آمادگی کند.
ترامپ به هوادارانش: آماده باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنا به پیش‌بینی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته، دموکرات‌ها حتی در لیبرال‌ترین نقاط آمریکا خود را برای شبی سخت همراه با ناکامی‌ و عذاب آماده می‌کنند.

به نوشته اکسیوس، تقریباً دو سال است که رئیس‌جمهوری پییشین و «یک دوره‌ای» ایالات متحده پس از شکست از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات دور قبل ریاست جمهوری زمزمه سومین تلاش برای به دست گرفتن ریاست کاخ سفید را مطرح می‌کند اما بنا به گزارش رسانه‌های آمریکایی وی با کمک دستیارانش در تدارک اعلام رسمی این نامزدی در روز ۱۴ نوامبر است.

ترامپ روز پنجشنبه در جریان یک گردهمایی در آیووا به شکلی صریح و آشکار تاکید کرد که قصد دارد به زودی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کند.

وی در این گردهم‌آیی که مرتب از سوی حضار مورد تحسین و تشویق قرار می‌گرفت ضمن اشاره به قصد اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده در سخنانی کنایه‌آمیز گفت: «برای آنکه کشورمان را موفق، امن و با شکوه کنیم، احتمالاً دوباره این کار را انجام خواهم داد.»

وی سپس خطاب به حضار و هوادارانش به دفعات تاکید کرد: «آماده باشید! این همه آنچیزی است که به شما می‌گویم، آماده باشید!»

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌ها از ظهور مجدد «موج قرمز» حکایت دارد که احتمالاً منجر به از دست رفتن اکثریت ضعیف دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و احتمال بازپس گیری سنا توسط جمهوری‌خواهان خواهد شد.

جمهوری‌خواهان اطمینان دارند که می‌توانند در تنها ایالتی که برای به دست گرفتن اکثریت سنا به آن نیاز دارند آرا را به نفع خود تغییر دهند و همچنین انتظار دارند ۱۲ تا ۲۵ کرسی در انتخابات میان‌دوره‌ای برای مجلس نمایندگان کسب کنند که در صورت تحقق این امر خواهند توانست بر برتری هشت نفره دموکرات‌ها در این مجلس از کنگره نیز فائق آیند.

با توجه به اینکه جمهوری خواهان تقریبا از برگردان آرا به نفع خود در جورجیا و نوادا مطمئن هستند، حتی شاید دیگر به پیروزی در کیستون برای تصاحب سنا از سوی آنها نیاز نباشد.

گفته می‌شود که دونالد ترامپ ابتدا قصد داشت برای پیش‌افتادن نسبت به دیگر رقبا در انتخابات درون حزبی پیش از سه‌شنبه آینده اعلام نامزدی کند اما توسط کِلیَن کانوِی، از متحدان نزدیک خود با این توجیه که ممکن است شب بدی برای جمهوری خواهان رقم بخورد و وی مورد سرزنش قرار گیرد، منصرف شده است.

کِلیَن کانوِی که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را در سال ۲۰۱۶ در دست داشت و به عنوان مشاور ارشد و استراتژیست در دولت او خدمت می‌کرد، روز پنجشنبه در یک رویداد تبلیغاتی گفت که انتظار می‌رود ترامپ به زودی اعلام نامزدی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید