سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

محسن رضایی جنجال به پا کرد، خزعلی تذکر گرفت /جدال لفظی بایدن و رئیسی

کدخبر: ۵۳۲۵۲۲
در دنیای سیاست طی 24 ساعت گذشته هم اظهارات جو بایدن درباره آزادی ایران جنجالی شده است هم اظهارات محسن رضایی درباره وضعیت اقتصادی.
محسن رضایی جنجال به پا کرد، خزعلی تذکر گرفت /جدال لفظی بایدن و رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز ، اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره اعتراضات ایران با واکنش هایی زیادی از سوی مقامات ایرانی رو به رو شد. همچنین ادعای جوزپ بورل درباره مذاکرات برجام و اظهارات محسن رضایی درباره وضعیت اقتصادی از دیگر خبرهای مهم بود  که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن اشاره شده است. 

کنایه ابراهیم رئیسی به بایدن

«نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها به زودی خود را آزاد خواهند کرد.» این جمله ای است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی تبلیغاتی برای «مایک لوین» نماینده دموکرات در شهر «اوشن ساید» در ایالت «کالیفرنیا» به هواداران خود گفت. 

این اظهارات با واکنش هایی از سوی مقامات ایرانی رو به رو شد. چنانچه که ابراهیم رئیسی در روز گذشته و در سخنرانی ۱۳ آبان در واکنش به این اظهارات بایدن گفت:« چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد. ایشان گفته است که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم. ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.»

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی هم در توئیتی خطاب به بایدن نوشت:« کاخ سفید که به شکل فزاینده ای در اعتشاشات اخیر ایران ، مروج خشونت و‌ ترور شد ، هم زمان برای توافق هسته ای تلاش می کند. آقای بایدن ، رفتار ریاکارانه و حمایت از داعش را متوقف کنید

ناصر کنعانی هم در توئیتی نوشت:« آمریکا در طول تاریخ اشغالگر بوده و هیچگاه آزادیبخش نبوده است. آمریکا هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی ثباتی به همراه آورد. افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و... پیش چشم ملتهای منطقه و جهان است. از پدرخوانده داعش، آزادسازی به سبک داعش بر می آید نه غیر آن.»

محسن رضایی جنجال به پا کرد

از سوی دیگر، محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت سیزدهم، روز گذشته درباره وضعیت اقتصادی ایران گفت: « دولت سیزدهم تلاش دارد تا دیوارهای تحریم یکی پس از دیگری بشکند و از این طریق مسیر پیشرفت کشور با سرعت بیشتری طی شود. روز به روز وضعیت اقتصادی کشور رو بهبود است ولی نباید این موضوع فراموش شود که اکنون در جنگ اقتصادی درگیر هستیم.»

اظهارات رضایی درحالی بیان شد که در روز پنجشنبه گذشته قیمت دلار تقریبا 520 تومان افزایش را ثبت کرد و نسبت به نرخ روز چهارشنبه بر روی  34 هزار و 850 تومان قرار گرفت. با عبور اسکناس آمریکایی از مرز یاد شده، این گمانه مطرح شد که احتمالا دلار وارد کانال 35 هزار تومان شود.  بر همین اساس این اظهارات محسن رضایی با انتقادهایی از سوی کاربران در شبکه های اجتماعی رو به رو شد. 

در این میان، دلجویی حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبریزی از مولوی عبدالحمید، ادعای بورل درباره مذاکرات احیای برجام، تذکر دولت رئیسی به انسیه خزعلی و  لغو نشست ایران و اوکراین پیش از برگزاری از دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید