جزییات گفت‌و‌گوی بایدن و شولتس درباره تهدید هسته‌ای پوتین

کدخبر: ۵۳۲۹۲۵
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان و رییس جمهور آمریکا به بررسی جنگ اوکراین پرداخته و بر «تعهد مستمر ایالات متحده و آلمان برای حمایت از اوکراین در برابر حملات روسیه» تأکید کردند.
جزییات گفت‌و‌گوی بایدن و شولتس درباره تهدید هسته‌ای پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کاخ سفید روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و صدر اعظم آلمان درباره سفر اخیر شولتس به چین گفت‌وگو کردند.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده که دو طرف همچنین به بررسی جنگ اوکراین پرداخته و بر «تعهد مستمر ایالات متحده و آلمان برای حمایت از اوکراین در برابر حملات روسیه» تأکید کردند.

کاخ سفید افزود: رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و صدر اعظم آلمان به این اجماع رسیدند که تهدیدات هسته‌ای اخیر روسیه «غیرمسئولانه» است.

هفته پیش مشاور سیاست خارجی آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان، گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، می‌خواهد آلمان را با تهدید خود به استفاده از سلاح هسته‌ای بترساند و حمایت از اوکراین را تضعیف کند.

کریستف هوسگن، مشاور سیاست خارجی آنگلا مرکل، صدراعظم سابق، به رسانه‌های محلی گفت: با تهدید سلاح‌های هسته‌ای، پوتین در درجه اول آلمان را هدف قرار داده است.

از زمانی که پوتین قول داد از همه ابزارهای موجود برای حفاظت از کشورش استفاده کند، نگرانی در مورد حمله احتمالی اتمی روسیه افزایش یافته است، اظهاراتی که ناظران آن را اشاره‌ای به تسلیحات هسته‌ای می‌دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید