نماینده مجلس: اجناس گران خواهد شد/ مجلس وجاهت خود را از دست داده است

کدخبر: ۵۳۳۲۵۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به نظر من نتیجه استیضاح فاطمی امین تخفیف جایگاه مجلس شد و مجلس از این جهت خسارت دید، نباید این اتفاق رخ می‌داد. ما در مدیریت نباید تعارف کنیم. هرکس که ضعیف است یا باید کار را اصلاح کند یا کنار برود.
نماینده مجلس: اجناس گران خواهد شد/ مجلس وجاهت خود را از دست داده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در واکنش به این مساله که «اکنون ۱۴ ماه از دولت گذشته اما مشاهده می‌شود که وزرای ناکارآمد همچنان بر سر کارند و عزمی بر تغییر نیست علیرغم تاکیدات بر لزوم ترمیم کابینه. وزیری همچون رستم قاسمی که کسالت دارد و قادر به کار نیست، حفظ می‌شود و وزیر دیگر مانند فاطمی امین که موفق نیست برای ابقاء و حفظش لابی و حمایت سنگین صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی مردم احساس می‌کنند با مقاومت نسبت به دغدغه‌های خود مواجه هستند و نتیجه‌اش افزایش نارضایتی و تشدید اعتراضات است»، گفت: ببینید ما نباید در اصلاح امور تعارف کنیم، هرجا که ضعف و اشکال وجود دارد، باید از ظرفیت قانونی استفاده و اصلاح کنیم. برای مجلس هم ابزار اصلاح وجود دارد سوال، تذکر و استیضاح این‌ها ابزار کار مجلس برای نظارت و اصلاح است.

وی ادامه داد: خب در داستان‌ آقای فاطمی امین ایشان مطلقا نتوانست به هیچ سوالی پاسخ بدهد، این را نه من که منتقد هستم می‌گویم بلکه همه آن‌هایی که نظر مخالف با استیضاح داشتند هم آمدند به من گفتند که صحبت شما بسیار خوب بود و ایشان نتوانست پاسخ بدهد. اما مثلا شاید شرایط امنیتی کشور باعث شد که مجلس چنین تصمیمی بگیرد، هر عاملی که باعث این تصمیم مجلس شد، مجلس را خنثی کرد.

نماینده مردم قزوین تاکید کرد: دیگر تیغ سوال و استیضاح و تذکر مجلس بُرنده نیست، من قبلا هم گفتم و پیش‌بینی هم کردم که اگر فاطمی امین بماند، خودرو گران می‌شود و خودرو گران شد و پیش‌بینی من درست از آب در آمد. بقیه اجناس هم گران خواهد شد چون آقای فاطمی امین توان اداره این وزارتخانه را ندارد و همچنان به این مساله اعتقاد دارم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من نتیجه این استیضاح تخفیف جایگاه مجلس شد و مجلس از این جهت خسارت دید، نباید این اتفاق رخ می‌داد. ما در مدیریت نباید تعارف کنیم. هرکس که ضعیف است یا باید کار را اصلاح کند یا کنار برود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: من امیدوارم پیش‌بینی‌های من غلط از آب دربیاید، علاقمندم آقای فاطمی امین موفق شود و به من بگوید که آقای سیاهکلی تو درباره من اشتباه کردی. حتما اگر ایشان بتواند موفق عمل کند، می‌روم و از ایشان تقدیر می‌کنم. ما که عناد و کینه نداریم اما با توجه به تجربه‌های خودم می‌گویم ایشان چون تجربه اجرا ندارد، نمی‌تواند کار را انجام دهد. ضمن اینکه در آن حوزه مافیاهای متعددی وجود دارد و این مافیاها نمی‌گذارند او کار کند، این را باید آقای وزیر متوجه شود و برای جراحی‌اش اقدام کند.

وی افزود: بنابراین ما چه در مجلس و چه در دولت هر امری که نیاز به اصلاح دارد را اگر تعارف کنیم و اصلاح نکنیم، دودش به چشم مردم و کشور و نظام می‌رود.

سیاهکلی در پاسخ به این سوال که «باتوجه به اینکه عبدالملکی به دلیل عملکرد خود به منظور جلوگیری از استیضاح، استعفاء داد و الان پس از چند ماه با شکست استیضاح فاطمی امین، او هم به عنوان دبیر مناطق آزاد منصوب شده است، آیا این دهن کجی به مجلس و مردم نیست؟» گفت: من معتقدم که مجلس دیگر در دولت وجاهت خود را از دست داده است، رفتاری که ما داشتیم موجب شد که ابزار کنترلی ما دچار تزلزل شود و این خوب نیست. برای مردم خوب نیست، برای کشور و حتی برای دولت هم خوب نیست. ما هر کدام‌مان باید با قدرت کار خود را انجام دهیم و تعارف هم نکنیم.

وی ادامه داد: به نظر من انتخاب آقای عبدالملکی در این سمت هم باز یکی از اشتباهات است، او در مدیریت تجربه ندارد همانطور که آقای فاطمی امین تجربه ندارد. این‌ها در حوزه تحقیق و گردآوری تجربه دارند، در حوزه ستاد تجربه دارند در حوزه صف بی‌تجربه هستند، حوزه صف پیچیده است و فقط با دانش مساله حل نمی‌شود؛ در حوزه صف دانش با تجربه با همدیگر دو بال پیش برنده هستند، هرکدام منهای یکی دیگر نقص ایجاد می‌کند.

نماینده مردم قزوین گفت: درخصوص دهن کجی من نمی‌دانم چنین پیامی دارد یا خیر، شاید مقصود این نباشد اما با این انتصابات به اهداف نمی‌رسیم و ناکارآمدی در پی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید