خیز آمریکا برای صلح در اوکراین

کدخبر: ۵۳۳۴۳۵
سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت که روسیه برای مذاکره با اوکراین آماده است اما در حال حاضر فرصتی پیش نیامده چرا که کی یف بر اصل عدم مذاکره با مسکو تاکید دارد. همزمان نشریه واشنگتن پست برای اولین بار گزارش داد که ایالات متحده به شکلی محرمانه از اوکراین خواسته تا با روسیه مذاکره کند.
خیز آمریکا برای صلح در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، مقام های ارشد ایالات متحده در هفته های اخیر از اوکراین خواسته اند که نشان دهد که هنوز راه برای گفتگوهای دیپلماتیک با روسیه باز است.این خبر در میانه نگرانی های اوکراین در باب کاهش حمایت های عمومی از کی یف در برابر مسکو پیش از پایان درگیری ها رسانه ای شد.

یکی از منابع آگاه در این باره به خبرگزاری سی‌سی‌ان گفت که هدف این نیست که امروز اوکراین با روسیه وارد مذاکره شود بلکه خواست اصلی امریکا آن است که کی یف از موضع بالا به روشنی اعلام کند که خواهان یافتن راهی برای خروج از بن بست حاکم است.

همزمان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن پس از آن که زلنسکی اوایل اکتبر فرمانی مبنی بر رد هرگونه مذاکره با پوتین را امضا کرد، اوکراین را تحت فشار قرار داد تا لفاظی اش را تغییر دهد.زلنسکی ماه گذشته گفته بود که ما برای گفت و گو با روسیه اما رئیس جمهوری جدید این کشور آماده ایم. حالا منبع آگاه مدعی است که سالیوان در جریان سفر هفته گذشته اش به کی یف، در باب این موضوع مستقیما با زلنسکی رایزنی داشته است.

 سالیوان دیدگاه های ایالات متحده را ترسیم کرد و گفت که رد قاطعانه هرگونه مذاکره با پوتین نوعی دامن زدن به روایت کرملین مبنی بر امتناع اوکراینی از گفتگو است؛ موضعی  که به نفع رهبر روسیه است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت که روسیه برای مذاکره با اوکراین آماده است اما در حال حاضر فرصتی پیش نیامده چرا که کی یف بر اصل عدم مذاکره با مسکو تاکید دارد. همزمان نشریه واشنگتن پست برای اولین بار گزارش داد که ایالات متحده به شکلی محرمانه از اوکراین خواسته تا با روسیه مذاکره کند.

ناگفته های سربازان روس؛ پشت پرده شکست در دونتسک

در حوزه فعالیت های میدانی نیز مردان تیپ 155 تفنگذاران دریایی ناوگان اقیانوس آرام روسیه با انتشار نامه ای که گمان می رود از خط مقدم برای فرماندار منطقه روسیه ارسال شده گفته اند که در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین درگیر عملیاتی «نامفهوم» شده اند. به نوشته خبرگزاری سی‌ان‌ان، این نامه که روز دوشنبه توسط وبلاگ برجسته نظامی روسیه منتشر شد برای فرماندار منطقه پریمورسکی ارسال شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده توسط این خبرگزاری، در این نامه آمده است که در نتیجه حمله به ظاهر دقیق و برنامه ریزی شده توسط فرماندهان بزرگ روس در 4 روز گذشته، 300 نظامی کشته و زخمی شده اند. علاوه بر این 50 درصد از تجهیزات وزارت دفاع این کشور نیز از میان رفته است.

 مردان این تیپ همچنین با به چالش کشیدن تاکتیک های ژنرال مرادوف، برادر همسرش و احمدوف آورده اند که ما چنین نبردی را تجربه کردیم تا مرادوف بتواند از رئیس ستاد کل روسیه پاداش های بیشتری دریافت کند و خود را در چشم او برجسته کند.آنها اشاره کردند که این تلفات صرفا متعلق به تیپ فوق ذکر است و درباره هنگ های دیگر آمار متفاوت یا پنهان است.

مردان این تیپ در ادامه از فرماندار پرسیدند که تا چه زمانی باید افراد متوسط و فاقد مهارتی چون مرادوف و احمدوف فرصت پیداکنند تا برای حفظ ظاهر برای عملیات نظامی برنامه ریزی کرده و تاکتیک های ناقص خود را اجرایی کنند. سی ان ان هنوز نمی تواند تایید کند که چه تعداد سرباز این نامه را امضا کرده اند، حتی مفاد نامه را نیز نتوانسته تایید نماید. با این همه فرماندار تایید کرده که چنین نامه ای دریافت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید