خبرهای مهم روسیه از موفقیت یگان‌های پدافند هوایی این کشور در شکار جنگنده‌های اوکراین

کدخبر: ۵۳۳۴۴۷
ژنرال «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری اظهار داشت که یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ نیروی هوایی اوکراین در منطقه «اوگلدار» در جمهوری دونتسک سرنگون شد و همچنین ۱۷ راکت هایمارس و اولخای ارتش اوکراین نیز رهگیری شدند.
خبرهای مهم روسیه از موفقیت یگان‌های پدافند هوایی این کشور در شکار جنگنده‌های اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری از موفقیت یگان‌های پدافند هوایی روسیه در شکار جنگنده‌ها، بالگردها و راکت‌های ارتش اوکراین در مناطق عملیاتی خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که یگان‌های پدافند هوایی روسیه یک جنگنده «سوخو-۲۵»، ۱۷ راکت «هایمارس» و «اولخا»، یک بالگرد «میل-۲۴» و شماری پهپاد ارتش اوکراین را در بیست و چهار ساعت گذشته سرنگون کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری اظهار داشت که یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ نیروی هوایی اوکراین در منطقه «اوگلدار» در جمهوری دونتسک سرنگون شد و همچنین ۱۷ راکت هایمارس و اولخای ارتش اوکراین نیز رهگیری شدند. به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، یگان‌های پدافندی این کشور همچنین ۷ فروند پهپاد ارتش اوکراین را در مناطق مختلف عملیاتی سرنگون کردند.  

کوناشنکوف در این نشست خبری افزود که ۱۶۰ نظامی اوکراین نیز در بیست و چهار ساعت گذشته در نبرد با ارتش روسیه جان خود را از دست دادند.

همزمان با  تشدید حملات هوایی روسیه و اعلام  وزیر دفاع اوکراین مبنی بر دریافت دو سامانه پدافند هوایی جدید از شرکای غربی اندیشکده «روسی» (اندیشکده سلطنتی انگلیس) در تحلیلی نوشت، روسیه طی هفته‌های اخیر اوکراین را با موجی از حملات پهپادی بمباران و زیرساخت‌های انرژی این کشور را تخریب کرده است.

تحلیلگران این اندیشکده بر این باورند که اگر مهمات سامانه‌های سطح به هوای اوکراین تامین نشوند، نیروهای هوافضای روسیه توانایی ایجاد تهدید بزرگ را دوباره به دست خواهند آورد.

 در عرصه دیپلماتیک نیز سخنگوی ریاست‌‌جمهوری روسیه گفته است که مسکو برای تماس با کی‌یف آمادگی دارد اما سیاست‌های اوکراین گفت‌وگو را غیرممکن می‌کند. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین  بر آمادگی روسیه برای گفت‌وگو با اوکراین تاکید کرد اما گفت سیاست‌های کی‌یف این امکان را از بین می‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید