محدود کردن پرواز هواپیماهای روسیه از سوی این کشور

کدخبر: ۵۳۳۵۸۷
مدیر عامل آژانس مسافرتی پگاس توریستیک (Pegas Touristik) و دو منبع روس دیگر نوشت، ترکیه از اول نوامبر پرواز هواپیماهای روسی با ثبت دوگانه را در حریم هوایی خود ممنوع کرده است.
محدود کردن پرواز هواپیماهای روسیه از سوی این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک خبرگزاری روسیه به نقل از چند منبع گزارش داد، مقامات ترکیه از اول نوامبر دیگر اجازه نداده‌اند هواپیماهای روس با ثبت دوگانه که علاوه بر کشور اصلی خود در یک کشور دیگر هم به ثبت رسیده‌اند، بر فراز خاک این کشور پرواز کنند.

پایگاه خبری آر.بی.سی روسیه به نقل از آنا پودگورنایا، مدیر عامل آژانس مسافرتی پگاس توریستیک (Pegas Touristik) و دو منبع روس دیگر نوشت، ترکیه از اول نوامبر پرواز هواپیماهای روسی با ثبت دوگانه را در حریم هوایی خود ممنوع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نووایا گازتا، با این اقدام ترکیه به عنوان مثال پروازها از روسیه به مصر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طولانی‌تر می‌شوند.

بر اساس این گزارش، وزارت حمل و نقل روسیه اکنون قصد دارد برای رسیدگی به این مساله با ترکیه مذاکره کند. یکی از نمایندگان این وزارتخانه در گفتگو با آر.بی.سی ثبت دوگانه هواپیماها را به عنوان یک اقدام تبعیض‌آمیز محکوم کرد و افزود که این ثبت با اهداف و وظایف سازمان بین‌المللی هواپیمایی ایکائو که در ماده ۴۴ کنوانسیون شیکاگو تصریح شده، در تضاد است.

این نماینده بیان کرد: "وضعیت کنونی به گونه‌ای است که کشورهای غیردوست ما را به ثبت دوگانه‌ای که خودشان عامل ایجادش بوده‌اند متهم می‌کنند و کاملاً چشم خود را بر این واقعیت که خودشان نیز اصول اولیه کنوانسیون شیکاگو را نقض می‌کنند، می‌بندند."

اکثر هواپیماهای خارجی اجاره شده توسط شرکت‌های هواپیمایی روسیه در خارج از کشور به ویژه در برمودا هم ثبت شده‌اند. با شروع تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو، مقامات برمودا گواهینامه صلاحیت پروازی این هواپیماها را به حال تعلیق درآوردند.

در ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اجازه داد حقوق هواپیماهای خارجی اجاره شده توسط شرکت‌های هواپیمایی روسیه ثبت شود. مقامات روسیه بیش از ۵۰۰ هواپیما را تحت صلاحیت قضایی روسیه برای حفظ ناوگان هواپیما امضا کردند. در ماه سپتامبر، ایکائو در مورد ایمنی پرواز در روسیه نگرانی‌هایی را مطرح کرد. این سازمان امتیاز کارایی اجرای استاندارد قابلیت پرواز در روسیه را به ۷۷.۴ درصد کاهش داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید