حمله سناتور بلژیکی به زلنسکی

کدخبر: ۵۳۳۹۲۶
اقتصادنیوز: یک سناتور بلژیکی ادعا کرد: زلنسکی را صرفا باید "عروسک خیمه شب بازی آمریکا که از روی غرور عقده داشته و به جنگ کشیده شد" تلقی کرد.
حمله سناتور بلژیکی به زلنسکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آلن دستکس، سناتور بلژیکی در مصاحبه با پایگاه اینترنتی Causeur بیان کرد، این به نفع اروپاست که از خط مشی تندرویی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به آن پایبند است فاصله گرفته و آن را رها کند. وی همچنین پیشنهاد داد اتحادیه اروپا با مسکو بر سر تقسیم اوکراین توافق کند و خواستار گامهای دیپلماتیک در قبال اوکراین شد.

اسپوتنیک گزارش داد، دستکس با یادآوری کردن مطالب منتشر شده مربوط به رسوایی "اوراق پاناما" که در آنها از زلنسکی به عنوان یک "دسیسه‌گر بهشت‌های مالیاتی فراساحلی" توصیف شده بود، خاطر نشان کرد، به اعتقاد وی، یک چنین شخصی را صرفا باید "عروسک خیمه شب بازی آمریکا که از روی غرور عقده داشته و به جنگ کشیده شد" تلقی کرد.

دستکس تصریح کرد، توافق با روسیه بر سر تقسیم اوکراین و برداشته شدن تحریم‌ها لازم و این راه نجات است و در مقطع فعلی یک راه حل دیپلماتیک بهتر از تشدید درگیری با تشویق کاخ سفید است.

وی تاکید کرد، تحریم‌های اروپا علیه روسیه بیشتر از آنکه به مسکو آسیب بزنند به خود اتحادیه اروپا آسیب می‌زنند.

این سناتور بلژیکی ادامه داد، آمریکا نیز از این تحریم‌ها از طریق فروش تسلیحات و گاز به کشورهای اروپایی سود می‌ِبرد.

 

وی همچنین از الیزابت بورن، نخست وزیرفرانسه به خاطر درخواست برای غیرقابل تحمل کردن هزینه جنگ برای روسیه انتقاد کرده و گفت:‌ به این ترتیب جای تعجب نخواهد بود که روسیه نیز بخواهد قیمت‌های انرژی را برای فرانسه غیرقابل تحمل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید