هشدار کنعانی به رئیس جمهور آذربایجان/ تاریخ را درست بخوانید/ سکوت ایران به معنی ناتوانی نیست

کدخبر: ۵۳۴۶۳۷
سخنگوی وزارت خارجه گفت: کسی صبر و حلم ایران را به ضعف تعبیر و تفسیر نکند. تاریخ کشورهای منطقه شفاف و گویاست و قابل تحریف نیست و بهتر است تاریخ را درست خوانده و قرائت کنیم.
هشدار کنعانی به رئیس جمهور آذربایجان/ تاریخ را درست بخوانید/ سکوت ایران به معنی ناتوانی نیست

به گزارش اقتصادنیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره اظهارات غیردوستانه الهام علی اف گفت: مطلع هستید که موضع دستگاه دیپلماسی به صورت رسمی اتخاذ شد و در این ارتباط واکنش رسمی نشان دادیم و سفیر آذربایجان بلافاصله به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران نسبت به این مواضع و همچنین مواضع غیرسازنده رسانه‌های این کشور به وی ابلاغ شد. تأکید می‌کنم که سیاست اصولی ایران مبتنی بر سیاست حسن همجواری و گسترش روابط با همه همسایگان است و جمهوری آذربایجان از این قاعده مستثنی نیست و کسی حق ندارد از این سیاست حکیمانه و مسئولانه ایران سوءبرداشت کند. سکوت ایران در خصوص برخی اظهارات محاسبه نشده و یا اظهارات ناشی از محاسبات غلط و عدم اقدام متقابل به معنای ناتوانی نیست. برآمده از سیاست اقتدار ایران است. برآمده از رفتار مسئولانه یک کشور مقتدر و بزرگ و دارای احساس مسئولیت به همسایگان است. ایران با بادها و نسیم‌ها دچار رفتارهای هیجانی و احساسی نمی‌شود.

پاسخ قاطع ایران به تهدید نظامی اوکراین/ صبر ایران را به ضعف تعبیر نکنید

تندروهای مجلس به‌دنبال فیلترینگ /پیام پارلمان ایران به علی اف

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: کسی صبر و حلم ایران را به ضعف تعبیر و تفسیر نکند. تاریخ کشورهای منطقه شفاف و گویاست و قابل تحریف نیست و بهتر است تاریخ را درست خوانده و قرائت کنیم. سیاست ما در ارتباط با همسایگان توأم با حسن همسایگی و حفظ حرمت‌ها و پیوندهای برادرانه بین ایران و همسایگان به ویژه با کشور و مردم آذربایجان است . تأکید داریم مواضع خود را مدیریت کنیم. اعلام مواضع در پشت تریبون‌ها و در چارچوب رسانه‌ها درباره دو کشور که همسایه مرزی هستند کمک کننده نیست. می‌توانیم در چارچوب دیپلماتیک با هم گفت‌وگو کنیم.

وی تأکید کرد: قطعا دست‌هایی از خارج منطقه که نقش آنها در مناسبات بین کشورهای منطقه سازنده نبوده است برای تخریب روابط ایران با برخی همسایگان تلاش می‌کنند. به کشورهای منطقه توصیه می‌کنیم در چارچوب بازی‌های آنها قرار نگیرند. بر سیاست حسن همسایگی تأکید داریم و در این چارچوب تلاش خواهیم کرد و امیدواریم دوستان در همسایه مبتنی بر عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها عمل کنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید