واکنش یمن به تحرکات آمریکا و فرانسه در این کشور

کدخبر: ۵۳۵۱۶۵
هیئت رئیسه پارلمان یمن با صدور بیانیه‌ای تحرکات آمریکا و فرانسه در مناطق جنوب و شرق یمن را محکوم کرد.
واکنش یمن به تحرکات آمریکا و فرانسه در این کشور

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، این هیئت نارضایتی آمریکا درباره تصمیم دولت صنعاء مبنی بر توقف صادرات نفت از بنادر نفتی در مناطق شرقی کشور و نیز تلاش‌های آمریکا برای انتقال تجربه خود در غارت منابع ملت‌ها و کشورهای مخالف سیاست واشنگتن را محکوم کرد.

المسیره گزارش داد، در بیانیه هیئت رئیسه پارلمان یمن آمده است، انتقال نفت خام به وسیله تانکرها در بندر قنا واقع در استان شبوه مشابه تجربه غارت نفت کشورهای دیگر توسط آمریکاست. آمریکا و فرانسه در اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از نفت غارت شده به حمایت از شبه نظامیان تروریست تندرو با هدف ایجاد ناامنی و بی ثباتی در یمن دست دارند.

این هیئت نسبت به خطر سفرهای مکرر تیم آمریکایی به بندر الضبه و نیز عواقب سفر سفیران آمریکا و عربستان و هیئت همراه آنها هشدار داد که با عرف دیپلماتیک مغایرت دارد.

هیئت رئیسه پارلمان یمن همچنین در بیانیه خود به ائتلاف متجاوز عربی و مزدورانش نسبت به عواقب پافشاری در عقد قراردادهای مشکوک و کوتاهی در منافع و منابع ملت یمن و محرومیت آنها از درآمدهای این منابع هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که آمریکا در جنایت غارت نفت یمن دست دارد و بر اساس دستورکار و منافع اقتصادی خود عمل می‌کند و تحرکات اخیرش در استان حضرموت، انگیزه ها و نیت‌های پلید این کشور و طفره روی آن از اجرای تعهدات خود در قبال صلح یمن را برملا می‌کند. تلاش‌هایی که آمریکا انجام می‌دهد، در راستای جبران بخشی از خسارت‌هایی است که در اثر تحریم اقتصادی علیه روسیه متحمل شده است و اکنون تلاش می‌کند این خسارت‌ها را از طریق غارت منابع ملت یمن جبران کند.

در این بیانیه هیئت رئیسه پارلمان یمن تحرکات مشکوک سفیر آمریکا و عربستان در استان حضرموت و اقدامات خصمانه آنها علیه ملت یمن را محکوم و سفر آن دو را نقض آشکار حاکمیت یمن عنوان کرد که بخشی از برنامه‌های دولت آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن است.

این هیئت بار دیگر تاکید کرد، مقابله با اشغالگران و جنگ‌افروزان، حفاظت از منابع ملی نفت و گاز، مقابله با غارتگران و حامیان آنها حق مشروع یمن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید