پرونده سازی جدید علیه قالیباف/ جنگ رئیس مجلس و تندروها شدت گرفت

کدخبر: ۵۳۵۵۰۲
مخالفت های صریح قالیباف و یارانش با فیلترینگ اعمال شده طی چندماه اخیر و احتمال ادامه دار شدن آن، بار دیگر تندروها را مقابل او قرار داده است و تلاش دارند یا پرونده های قدیمی را علیه او باز کنند یا پرونده سازی جدیدی علیه رئیس مجلس صورت گیرد.
پرونده سازی جدید علیه قالیباف/ جنگ رئیس مجلس و تندروها شدت گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو، از روزی که محمد باقر قالیباف، دل از انتخابات ریاست جمهوری کند و به عنوان نماینده مردم تهران پا به ساختمان هرمی شکل بهارستان گذاشت تا صندلی ریاست یکی از قوا را به دست آورد تا به الآن با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرده است. از افشای فایل صوتی فرماندهان سپاه و سیسمونی گیت تا علنی شدن اختلاف او با دولت رئیسی و تندروهای مجلس. حواشی که هزینه های زیادی را برای قالیباف ایجاد کرده است.

ادعای یک نماینده درباره آتش سوزی در زندان اوین/ وزیر خارجه آمریکا 40 دقیقه قبل از حادثه به امیرعبداللهیان زنگ زد

پرونده سازی جدید علیه قالیباف

در روزهایی که نگاه رسانه ها از یک سو به اختلاف بین قالیباف و دولتمردان رئیسی و سخنان بی پرده او دوخته شده و از سویی دیگر یاران سردار کمر همت بسته اند تا مخالفت او با فیلترینگ را اعلام کنند، ناگهان حاشیه‌ جدیدی از سوی برخی تندروهای مجلس برای او ایجاد شد.

حمله تند آزاد ارمکی به وزیر رئیسی/ نمی فهمی چه اتفاقی افتاده/ مگر من بی دین هستم که تو به من یادآوری می کنی؟+ فیلم

آقای رئیسی! شما چه فایده ای برای ملت داشته اید؟/ کنایه تند یک اصولگرا به رئیس جمهور

روز چهارشنبه در حالی که میکروفن محمود احمدی بیغش، نماینده مردم شازند برای تذکر روشن شد، او انتقادات تندی را علیه قالیباف مطرح کرد و در صحن علنی مجلس گفت:« مصرانه می خواهم با صراحت اعلام کنید در دو سال و نیم چند نفر نیرو برای مجلس جذب نموده اید و ضرورت آن چه بوده است؟ بنده و خیلی از همکاران نگران این هستیم که مبادا در مدت باقیمانده  عمر مجلس خانه ملت هم به سرنوشت شهرداری تهران تبدیل شود و این ترافیک و تورم نیروها معضلی برای مجلس شود.»

افتخار یک نماینده به بیانیه جنجالی مجلس/ قالیباف شکایت کرد، احمدی بیغش عصبانی شد

وی همچنین به برکناری سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد اشاره کرد و گفت:« ضعف مجلس در رابطه با مسائل اخیر در این دو ماه و موضع گیری های مختلف نمایندگان و نبود یک نظر واحد که این هم به دلیل ضعف مدیریت ریاست مجلس و همچنین گزارشات نگران کننده ای در خصوص مداخلات در عزل و نصب های مدیران و امور دیگر به گوش می رسد که یکی از آنها مربوط به شایعات گسترده مداخله رئیس در برکناری دبیر مناطق آزاد کشور است، لذا انتظار می رود در این زمینه شفاف سازی شود. قطعا خوشحال می شویم که این مطالب صحت نداشته باشد.»

پرونده سیسمونی گیت دوباره باز شد

همچنین، یکی دیگر از حواشی رئیس مجلس ماجرای شکایت او از یک نماینده عضو جبهه پایداری بود. روز سه شنبه بود که بیژن نوباوه وطن، نماینده مردم تهران گفت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از او به اتهام نشر اکاذیب شکایت کرده است.

نوباوه با اعلام این خبر گفت:« بعد از ماجرای رسوایی سیسمونی نوه آقای قالیباف که بازتاب بسیاری در جامعه داشت، توسط تعدادی از نمایندگان مجلس بیانیه‌ای خطاب به رهبری تهیه شده بود که در انتهای آن بدون آنکه با نمایندگان مطرح شود، مطلبی در حمایت از رئیس مجلس اضافه کرده بودند.»

اما، اظهارات نوباوه وطن با واکنش سعید آجرلو،  فعال سیاسی نزدیک به قالیباف مواجه شد و گفت:« آقای نوباوه، اتهام جعل به آقای قالیباف وارد کرده‌اند و در همین ارتباط رئیس مجلس از وی شکایت کرده است و این شکایت حاوی موضوع دیگری نیست.»

 حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره شکایت محمدباقر قالیباف از بیژن نوباوه و بررسی این موضوع در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت:« اصل قضیه این است که آقای نوباوه توئیتی را منتشر کرده و اتهاماتی را نسبت به آقای قالیباف نسبت داده بودند؛ در این خصوص شکایتی مطرح شد و دادگاه از هیئت استعلام کرد که آیا این اظهارات آقای نوباوه در راستای وظایف نمایندگی بوده یا نه؟ پیش از آنکه ما پاسخ دادگاه را بدهیم، برای فیصله دادن به این موضوع اقدام کردیم و در این راستا دوستان ما با آقای نوباوه صحبت کردند تا ماجرا تمام شود، اما به هر حال این مسأله به سرانجام خوبی نرسید.»

وی همچنین ادامه داد:« هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پس از انجام بررسی‌های لازم، تصمیم خودش را گرفت و به این نتیجه رسید که اتهاماتی که آقای نوباوه در توئیت مطرح کردند، در راستای وظایف نمایندگی نبوده و از این به بعد نیز تصمیم گیری درباره شکایت انجام شده با دادگاه است.»

علت حملات تندروها به قالیباف

اگر چه قالیباف برای تصاحب صندلی ریاست مجلس با تندروها دست سازش و ائتلاف داد اما، پس از ورود به مجلس تلاش خود را کرد تا راه خود را از آنان جدا کند و بارها مواضع تندی را علیه آنان داشت. مانند آنکه خطاب به سوپرانقلابی ها گفت:« بنا نیست ما تنبلی کنیم، دهانمان را باز کنیم، هر حرف نپخته‌ای را به زبان بیاوریم و اسم خودمان را بگذاریم انقلابی. به قول حضرت آقا، سوپرانقلابی. بعضی‌ها را نگاه می‌کنیم، هر چه نگاه می‌اندازیم که چه کرده؟ هیچ نکرده. ولی از همه هم طلبکار است. هر کسی هم که یک دیکته‌ای نوشته، ممکن است غلطی هم نوشته، ایراد می‌گیرد که «آقا چرا یک غلط داری؟» خب، تو که هیچ غلطی نکرده‌ای و عمر خودت را تباه کرده‌ای! حداقل تو حق نداری به اسم انقلاب حرف بزنی.»

اما، علت حملات تندروها به قالیباف در روزهای اخیر چیست؟ به نظر می رسد مخالفت قالیباف با فیلترینگ به مذاق تندروهای مجلس که این روزها دنبال طرح جرم‌انگاری فعالیت در فضای مجازی  هستند، خوش نیامده که بار دیگر زیر میز زده و فشار های زیادی را بر روی رئیس مجلس آغاز کردند. 

مانند، روح الله مومن نسب، خالق تئوری «بارداری با دوگیگ اینترنت»که در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان که گفته بود «قالیباف به دنبال رفع فیلتر اینستاگرام است». او آذری جهرمی را عامل اصلی حوادث سال 98 معرفی کرد و نوشت: «هزاربار هم اغتشاش شد، از حاج باقر غفلت نکنید؛ به تنهایی برای بستن جاده انقلاب کافی‌ست. اولین حامی آذری‌جهرمی بعد از آبان ۹۸، قالیباف بود. جهرمی عامل اصلی اغتشاشات بود، قالیباف مجلس را از استیضاح او منصرف کرد، همان روز در مجلس با او جلسه گذاشت، همان روز توییت کرد و فضای کثیف مجازی را فرصت خواند، شب هم عکس‌شان کنار هم در هیئت بنی‌فاطمه بیرون آمد برای حمایت.»

به نظر می رسد مخالفت های قالیباف با فیلترینگ و تاکیدش بر اصلاح حکمرانی هزینه های سیاسی برای او داشته باشد. آیا او عقب نشینی خواهد کرد یا اینبار حتی بر سرجایگاهش در مجلس قمار خواهد کرد؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید