باران و برف در راه این استان ها/ بارش‌های سیل‌آسا در راهند!

کدخبر: ۵۳۵۹۳۳
سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران،‌ برف و وزش باد شدید در برخی مناطق خبر داد و درخصوص احتمال بارش‌های سیل‌آسا طی امروز و فردا در ۴ استان هشدار صادر کرد.
 باران و برف در راه این استان ها/ بارش‌های سیل‌آسا در راهند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و جنوب یزد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

طی این 2 روز در مناطق شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده و انتظار می‌رود چهارشنبه در سواحل غربی دریای خزر و پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش‌های پراکنده روی دهد.

طی 5 روز آینده در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

طی 2 روز آینده خلیج‌فارس و سه‌شنبه تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یکشنبه 1401/08/29

زمان پایان: دوشنبه 1401/08/30

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، ارتفاعات سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/08/29: شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و غرب هرمزگان.

دوشنبه 1401/08/30: جنوب فارس، هرمزگان، مرکز، جنوب و جنوب غرب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌صورت محدود، احتمال بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید